rechts(on)handig, sari's en curry's - Reisverslag uit Coimbatore, India van Evelien Bentum - WaarBenJij.nu rechts(on)handig, sari's en curry's - Reisverslag uit Coimbatore, India van Evelien Bentum - WaarBenJij.nu

rechts(on)handig, sari's en curry's

Blijf op de hoogte en volg Evelien

13 Februari 2016 | India, Coimbatore

Namaste!

Na drie vliegtuigen in en uit te hebben gestapt, ben ik eindelijk aangekomen op het project. Hanneke en ik werden ontvangen door verschillende jongens en begeleiding. Ondanks dat het 10 uur 's-avonds was, kregen we wat te eten. En daar begon het probleem. Het eten was erg lekker, vegetarisch en pittig. Maar omdat dit India is en links het onreine is, kreeg ik een probleem. Mij als linkshandige vragen om dingen met rechts te doen, is alsof je iemand met een handicap ziet eten. Ditzelfde geldt voor het spel cricket wat we vandaag hadden gespeeld. Uit automatisme wilde ik met links gooien, maar dit mocht niet. Zodra ik de bal gooide, kwam die 10 meter naast de persoon die hem moest slaan. Ik denk dat ik na een tijdje wellicht wel wat meer kan met rechts, maar we zullen zien.
Verder kregen we vandaag veel informatie over het project. Vandaag zijn we voornamelijk activiteiten gaan doen met de kinderen die maar 3 maanden hier zullen zijn. Zij zijn hier gekomen dankzij de politie. Ze zijn namelijk van huis weggerend omdat ze het daar niet fijn hebben. Velen willen dan ook liever niet terug naar huis. Binnen de instelling krijgen ze meer discipline omdat ze dat zowel thuis als op school hebben gemist. Dit zijn allemaal jongens tussen de 6 en 10 jaar. Omdat Hanneke en ik op projecten zitten waar alleen maar jongens zitten, werd ons aangeraden om andere kleding te dragen. Je enkels kunnen namelijk al te sexy zijn. Maandag zullen we dan ook nieuwe kleding gaan kopen zoals tuniekjes, lange broeken en sjaals zodat er geen stukje huid meer te zien is. Sari's zijn ook mogelijk alleen zijn die vrij ingewikkeld om aan te trekken en zitten die niet zo comfortable.
Wat we morgen gaan doen, is mij nog een raadsel dus ik ben benieuwd.

Verder is het hier rond de 30 graden dus geniet van de kou die er op dit moment in Nederland is!

Liefs,
Evelien

  • 14 Februari 2016 - 10:52

    Jolanda Van Bentum:

    Hoi Evelien,

    Leuk verslag! Ik moest onmiddellijk aan jouw eerste tijd op de kleuterschool denken. Wij hebben toen bezoek gehad van een speciale juffrouw i.v.m jouw extreme linkshandigheid. Men was bang dat dit tot problemen zou leiden....ze hebben nog gelijk gekregen ook.....

    Liefs mama

  • 14 Februari 2016 - 11:11

    Pascal:

    Hoi Evelien, erg leuk om te lezen en mooi dat je nu rechts wordt aangeleerd. Hopen dat je veel met een lepel kunt eten en de volgende keer kunt gaan hockeyen want daar heb je geen links of rechts. Lijkt me wel heftig met al die jongetjes die weggelopen zijn en niet meer terug willen. Zal nog wat emoties geven. Zij hebben daar natuurlijk geen zondag zoals wij. Hier is het echt een zondag met motregen.
    liefs papa

  • 14 Februari 2016 - 21:09

    Gabrielle:

    Hoi Evelien,

    Leuk bericht! Door jouw verhaal zijn we nu aan het praten welke hand we gebruiken om onze billen af te vegen. De meningen zijn verdeeld. Belangrijker is dan nog welke hand je gebruikt om iemand een hand te geven. Vanaf nu bouwen wij een tussenstap in als we iemand ontmoeten. Vraag 1 Hoe veeg jij? Vraag 2 Hoe heet jij? Bedankt Evelien voor je eerlijkheid.

  • 15 Februari 2016 - 10:47

    Rinus Van Dijk:

    hi evelien Ik heb je mail goed ontvangen. Fijn dat je gped bent aangekomen en dat de eerste indrukken positief zijn.Links zijn zit in de familie want ik ben het ook.Fijn dat we op deze manier met elkaar kunnen kommuniceren.. Ik kijk uit naar het volgende reisverslag. Hou je haaks Groetjes Opa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Coimbatore

Evelien

Hoi! Ik ben Evelien van Bentum en op dit moment trek ik voor 7 maanden door Australië. Hierna ga ik voor 1 maand naar Nieuw-Zeeland. Daarna kom ik weer terug in Brisbane en trek ik vanuit Brisbane naar Noosa en Fraser Island (maar mijn plan is al meer dan 100 keer veranderd). Veel plezier met het lezen van mijn reisverslagen en laat gerust een reactie achter. Liefs, Evelien Update: Ik ga 6 maanden stagelopen/ vrijwilligerswerk doen in India (Coimbatore) op een straatjongerenproject. Ik zal jullie zoveel mogelijk op de hoogte houden!

Actief sinds 26 Aug. 2012
Verslag gelezen: 336
Totaal aantal bezoekers 18682

Voorgaande reizen:

11 Februari 2016 - 26 Juni 2016

stage in India

28 September 2012 - 09 Juni 2013

backpacken in Australië en Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: