dikke truien, de 12 Apostelen en Adelaide - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Evelien Bentum - WaarBenJij.nu dikke truien, de 12 Apostelen en Adelaide - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Evelien Bentum - WaarBenJij.nu

dikke truien, de 12 Apostelen en Adelaide

Door: Evelien

Blijf op de hoogte en volg Evelien

09 Maart 2013 | Australië, Adelaide

Hoi iedereen!

Hier weer een reisverslag uit deze keer geen Melbourne. Op dit moment zit ik in de bruisende stad Adelaide. Het is hier ontzettend rustig (wat wel weer fijn is om te leren skateboarden. ik knal namelijk minder snel tegen mensen aan).
Vorige week was het de laatste week werken voor mij. De laatste dagen opzoek naar schoorstenen, gloeilampen, douchekoppen en powerboards. We zaten gelukkig wel in een van de betere gebieden van Melbourne. We waren bij Brighton Beach en dat zegt genoeg. Het was te verleidelijk om onze lunchbreak (die iets langer duurde dan normaal) te houden op het strand. Het was echter vrij koud. In Australische begrippen dan. Als ik terugkom in Nederland (wat nog heeeel lang duurt) zal ik alleen maar dikke truien dragen in de zomer. Kortom: Australië is het perfecte land voor kouwkleumen zoals ik.
Afgelopen zondag had ik een afscheidsfeestje gegeven in Albert Park. We gingen barbecuen en het weer was echt heerlijk. 30 graden met een zonnetje en 's-avonds koelde het niet af. Rond een uur of 12 namen we de laatste tram terug. Vanaf dat moment realiseerde ik me dat ik Melbourne echt ging verlaten. Melbourne met haar mooie charme, mijn vrienden uit Melbourne, de muziek uit Melbourne. Ik ging Melbourne missen. Desondanks ben ik blij om iets volledig anders te doen.
Afgelopen woensdag ben ik samen met 2 Engelse meisjes de Great Ocean Road gaan doen naar Adelaide. We huurden een auto en daar gingen we dan. Uiteindelijk kwamen bij 1 van mijn favoriete bestemmingen aan: de 12 Apostelen. Het is onbeschrijfelijk mooi. We bleven daar op de parkeerplaats slapen. Aangezien ik weinig slaap nodig heb, stond ik rond 5 uur op om de zonsopgang te zien bij de 12 Apostelen. Wow, ja. De lucht, de zee, de rotsen, het strand.. het was prachtig!
Op donderdagavond rond een uur of 22.00 u kwam ik aan in Adelaide. De volgende dag had ik als plan om de stad een beetje te verkennen. Ik heb echter een oogontsteking opgelopen dus ik was vrijwel de hele dag in het ziekenhuis. Gelukkig hoef ik mijn plannen niet te wijzigen en kan ik in Alice Springs weer naar het ziekenhuis. Gisteren heb ik nog even 20 minuten in de kunstgallerie kunnen kijken. In de avond ben ik goon gaan drinken met mijn kamergenoten. Het is ontzettend leuk om de verhalen van iedereen te horen. Zo hadden zij op varkens gejaagd als backpackerbaantje.
Vandaag ben ik naar de Central Markets geweest (vergelijkbaar met Victoria Markets in Melbourne en Paddy's market in Sydney) en daarna naar het South Australian Museum geweest. Zometeen ga ik de Botanic Gardens bezoeken. Er is trouwens een French festival in Adelaide. Er zijn dan ook allerlei straatartiesten wat Adelaide dan weer iets leuker maakt. Toch blijf ik erbij dat ik voor altijd van Melbourne hou.
Morgen vertrek ik met The Ghan (trein) naar Alice Springs. Daar heb ik een tour geboekt om de Uluru, Kings Kanyon, de Olga's etc. te zien. Ik ga waarschijnlijk ook slapen onder de sterrenhemel en ik ga misschien op een kameel rijden!
Sorry, maar tot nu toe wil ik nog lang niet terugkomen!

Liefs,
Evelien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Evelien

Hoi! Ik ben Evelien van Bentum en op dit moment trek ik voor 7 maanden door Australië. Hierna ga ik voor 1 maand naar Nieuw-Zeeland. Daarna kom ik weer terug in Brisbane en trek ik vanuit Brisbane naar Noosa en Fraser Island (maar mijn plan is al meer dan 100 keer veranderd). Veel plezier met het lezen van mijn reisverslagen en laat gerust een reactie achter. Liefs, Evelien Update: Ik ga 6 maanden stagelopen/ vrijwilligerswerk doen in India (Coimbatore) op een straatjongerenproject. Ik zal jullie zoveel mogelijk op de hoogte houden!

Actief sinds 26 Aug. 2012
Verslag gelezen: 284
Totaal aantal bezoekers 18703

Voorgaande reizen:

11 Februari 2016 - 26 Juni 2016

stage in India

28 September 2012 - 09 Juni 2013

backpacken in Australië en Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: