wietplantjes, skateboarden en schoorstenen - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Evelien Bentum - WaarBenJij.nu wietplantjes, skateboarden en schoorstenen - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Evelien Bentum - WaarBenJij.nu

wietplantjes, skateboarden en schoorstenen

Door: Evelien

Blijf op de hoogte en volg Evelien

23 Februari 2013 | Australië, Melbourne

Hoi iedereen!

Het is alweer een tijdje geleden dat ik iets geschreven heb dus bij deze weer een reisverslag. Ik heb nogal wat meegemaakt de laatste tijd maar ik zal alles kort proberen samen te vatten anders wordt dit reisverslag wel erg lang.
Ondertussen ben ik alweer meer dan 6 weken fulltime aan het werk. Mijn baan is best wel interessant eigenlijk. Het is weer eens wat anders dan de vleesafdeling bij de Jumbo. Ik moet zeggen dat ik ontzettend veel rare verhalen heb maar ik zal de leukste toelichten. Er was een huis waarbij ik 3 chocoladerepen en Maltezers kreeg. Vervolgens vertelde ik dat ik dolgraag naar de Kimberleys wil. Vlakvoor dat ik de deur uitging, stopte ze nog vlug 10 dollar in m'n handen. Verder was er nog een vrouw die het materialisme spuugzat is en volgende week naar Byron Bay vertrekt met haar hond en auto. Ook heb ik een echtpaar ontmoet dat pas terug gekomen is na 15 jaar reizen door Australie. Ook was er een huis waarbij ik lampen aan het vervangen was. Ik zag ineens een cello staan en ik kon het niet laten om er een opmerking over te maken. Vervolgens heb ik daar een half uur Suite 1 van Bach lopen spelen. Ik realiseer me dat ik m'n cello best wel mis. Ik bespaar jullie het verhaal over de naakte man die ik in z'n voortuin zag. Verder was er nog een man die 5 wietplanten in z'n huis had staan en mij probeerde wijs te maken dat het varens waren. Ik kom uit Nederland. Ik weet het verschil tussen een varen en een wietplant.
Over het algemeen is iedereen erg vriendelijk en krijg ik weinig chagrijnige mensen. Natuurlijk zitten er ook een paar tussen die naar je schreeuwen: 'Go away, you idiot!' of ze kijken je met een onderdanende blik aan. Wat mij ook opvalt, is dat de mensen in de kleinste huizen vaak het meest hebben gereisd en de mensen in de grote huizen vaak zeggen: 'dat komt allemaal nog wel'.
In de weekenden is het altijd wel feest. Er zijn vele huisfeesten waardoor ik het echte Australische leven ook te zien krijg. Iedereen is vaak verkleed. Zo was er gisteren pas iemand terug gekomen uit Engeland. Ik wist niet dat ik verkleed moest komen dus op het station tekende Guy snel wat sproeten op m'n gezicht. 'What are you?' 'I'm a ginger!'.
3 weken geleden ben ik naar het National Park Dandenongs geweest. Het was erg mooi en ik werd samen met Justin verschrikkelijk verwend. We gingen met 2 andere Australiers die vervolgens scones en friet voor ons betaalden. We namen het kleine stoomtreintje genaamd: 'Puffing Billy'. Ik hing uit het raam en vond het helemaal geweldig. Ik voelde me echt een kind. Het was echt zo fijn om de wind in m'n haren te hebben met het geluid van de stoomlocomotief. Vervolgens zijn we naar wat tuinen geweest en dat was ook supertof. We hebben daar een beetje rondgelopen en mijn druiven opgegeten (1,50 bij Aldi!). Vervolgens zijn we naar een uitkijkpunt over de stad gegaan. Helaas hebben we geen zonsondergang kunnen zien aangezien er geen zon was. Rond een uur of 8 zijn we weer terug gegaan met muziek van de Backstreetboys en Miley Cyrus. Love it!
Ik heb trouwens een skateboard gekocht! Het heeft longboardwielen en een strip op de achterkant. Op dit moment ben ik nog aan het oefenen om te rijden. Ik probeer het vooral te doen op plekken waar niet zoveel mensen zijn. Ik kan dan tegen niemand opbotsen en bovendien ziet niemand mij dan falen. Stiekem had ik nooit gedacht dat ik het zo leuk zou vinden. Het is heerlijk om van steile wegen af te rijden. Ik neem het overal mee naartoe om zoveel mogelijk te oefenen. Ook had ik een gratis fiets gevonden (ja, hij was echt gratis!). Onderweg naar mijn buurt zagen we plotseling 2 fietsen tegen een boom staan met een briefje erop: 'Free bikes'. 'Do you want a bike?' 'Yeah sure!'. Met man en macht hebben we de fietsen in het busje gepropt en had ik 'm meegenomen naar m'n hostel. Na 1 week realiseerde ik me dat ik te veel spullen had. Een grote backpack, een kleine backpack, een tas met eten, een skateboard en dan ook nog een fiets? Nee, dat ging 'm niet worden. Ik gaf 'm weg aan Kale, een jongen met dreads die als vrijwilliger in een vegetarisch restaurant werkt. Hij kon 'm goed gebruiken voor school.
2 weken geleden ben ik trouwens op een roadtrip naar Ballarat geweest. We konden er echter niet veel commissie maken maar we hadden wel een groot huis inclusief jacuzzi en trampoline. En het beste van alles: het werd allemaal betaald door het bedrijf inclusief het eten. Het was ontzettend gezellig en 's-avonds lagen we nog wel eens op de trampoline naar de sterren te staren. Iedere avond gingen we rond 00.00 u naar bed en konden we de volgende morgen weer opstaan om 08.00 u om weer 9 uur op deuren te kloppen.
Afgelopen week ben ik weer op een roadtrip geweest. Deze keer naar Philip Island. Er waren echter helemaal geen huizen met schoorstenen (daar kijken we naar) dus moesten we iedere dag 1,5 uur rijden op zoek naar schoorstenen. Een chimneyballoon levert namelijk de meeste commissie op. Deze keer ging ik met een ander team en hadden we een huis wat 2 minuten lopen van het strand lag. Dat betekende dat ik in de ochtend mooi kon hardlopen op m'n blote voeten op het strand. Iedere avond zaten we weer met de hele groep te praten en ook deze roadtrip was erg gezellig.
Vanavond ga ik samen met anderen naar The art gallery want de expositie van Jef Wall is afgeprijsd. Ik was al een keer naar The art gallery geweest en wilde dolgraag de foto's zien van Jef Wall. Het was echter te duur voor een arme backpackster.
Ik ben ook al een paar keer blijven logeren bij het huis van Guy, Thom, Woody en Daniel. Voor roadtrips was het handiger aangezien ik m'n grote backpack daar kon houden. Verder is het ook erg gezellig en is iedereen superaardig.
Het weer is hier erg wisselvallig. De ene dag loop ik in een korte broek terwijl ik de andere dag met een dikke trui rondloop.
Maar ook aan Melbourne komt een eind. Komende week is mijn laatste werkweek en ben ik van plan om de Great Ocean Road naar Adelaide te doen. Ik probeer het zo te regelen dat ik een auto kan delen. Maar dat is pas volgende week. Ik heb nog 8 dagen de tijd om dat allemaal te regelen :)

Liefs,
Evelien

  • 23 Februari 2013 - 18:54

    Mama :

    Hoi Evelien,

    Misschien leuk om te vertellen dat je bij een bedrijf werkt die groene stroom bij particulieren promoot.....Goed om te horen dat je je cello mist. Zo te lezen vermaak je je prima!!!
    Ps je Nederlands gaat zo te lezen sterk achteruit!!!:))))
    Liefs mama



  • 24 Februari 2013 - 04:11

    Evelien Van Bentum:

    Ik weet het. Engels is zoveel makkelijker soms. En een schoorsteenballon klinkt echt stom. Ik heb nu m'n reisverslag overgelezen dus ik heb de fouten eruit proberen te halen.

  • 24 Februari 2013 - 10:39

    Opa:


    Hi Evelien

    Een geweldig reisverslag.Ik word er moe van als ik lees wat voor aktiviteiten je allemaal onderneemt. Doe Veerle de groeten als je haar ontmoet. Het weer hier is iets slechter dan in Australie. De sneeuw ligt 10 centimeter dikl Genoeg om een sneeuwpop te maken. Ik denk dat ik dat namiddag ga doen. Tot de volgende mail groetjes

    Opa

  • 02 Maart 2013 - 11:52

    Ana:

    I love it!

  • 04 Maart 2013 - 16:46

    Emily:

    Heey Evelien!

    Leuk, eindelijk weer een blog! Als ik het zo lees, snap ik dat je afgelopen tijd geen tijd had voor een nieuw bericht:D
    Maar het klinkt allemaal superleuk, wat je beleeft! Ik krijg bijna zin om ook naar Australië te gaan, ware het niet dat ik nu mijn avonturen in Zuid-Afrika beleef! En de gratis fietsen... Ik ben nu net iets meer dan een maand weg en ik mis mijn fiets nu al! Achja, ik zal het wel overleven:D

    groetjes, Emily

  • 04 Maart 2013 - 16:46

    Emily:

    Heey Evelien!

    Leuk, eindelijk weer een blog! Als ik het zo lees, snap ik dat je afgelopen tijd geen tijd had voor een nieuw bericht:D
    Maar het klinkt allemaal superleuk, wat je beleeft! Ik krijg bijna zin om ook naar Australië te gaan, ware het niet dat ik nu mijn avonturen in Zuid-Afrika beleef! En de gratis fietsen... Ik ben nu net iets meer dan een maand weg en ik mis mijn fiets nu al! Achja, ik zal het wel overleven:D

    groetjes, Emily

  • 04 Maart 2013 - 16:47

    Emily:

    ow ik heb 2keer dezelfde reactie geplaatst. Ik ben echt te ongeduldig voor dat slome internet van hier, en dit is het resultaat. Sorry!

  • 09 Maart 2013 - 02:52

    Evelien Van Bentum:

    @ Ana
    Haha, I'm glad you like it so much ;")

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Evelien

Hoi! Ik ben Evelien van Bentum en op dit moment trek ik voor 7 maanden door Australië. Hierna ga ik voor 1 maand naar Nieuw-Zeeland. Daarna kom ik weer terug in Brisbane en trek ik vanuit Brisbane naar Noosa en Fraser Island (maar mijn plan is al meer dan 100 keer veranderd). Veel plezier met het lezen van mijn reisverslagen en laat gerust een reactie achter. Liefs, Evelien Update: Ik ga 6 maanden stagelopen/ vrijwilligerswerk doen in India (Coimbatore) op een straatjongerenproject. Ik zal jullie zoveel mogelijk op de hoogte houden!

Actief sinds 26 Aug. 2012
Verslag gelezen: 407
Totaal aantal bezoekers 18690

Voorgaande reizen:

11 Februari 2016 - 26 Juni 2016

stage in India

28 September 2012 - 09 Juni 2013

backpacken in Australië en Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: