melbourne open, the old bar en reggaemuziek‏ - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Evelien Bentum - WaarBenJij.nu melbourne open, the old bar en reggaemuziek‏ - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Evelien Bentum - WaarBenJij.nu

melbourne open, the old bar en reggaemuziek‏

Door: Evelien

Blijf op de hoogte en volg Evelien

27 Januari 2013 | Australië, Melbourne

Hoi iedereen!

Op dit moment heb ik alweer een andere baan; de baan van de andere sollicitatie. Het betaalt beter en het is allemaal wat beter geregeld. Het was een groepssollicitatie en we hoefden vrij weinig te zeggen. We hoefden alleen onszelf voor te stellen. Terwijl iedereen zijn werkervaring zat op te sommen was ik vrij snel klaar: ‘Hi, my name is Evelien and I finished highschool last year’. Desondanks ben ik toch nog geselecteerd! Om dat te vieren ben ik samen met een paar Engelsen en Duitsers uitgegaan in Melbourne aangezien er ook een andere Engelse jongen aangenomen was (bij de concurrent). Rond 5 am namen we de tram terug naar ons hostel aangezien het toch alweer een beetje licht begon te worden. Rond 09.30 u werd ik wakker en had ik ontzettend veel energie (geen idee waar ik die vandaan haalde). Dus ik besloot om te gaan hardlopen. Ik liep naar de Melbourne open en daar zag ik velen grote sterren spelen. Het was volledig gratis in het weekend aangezien het nog niet officieel begonnen was. Ook zag ik samen met andere Nederlanders Thiemo den Bakker spelen en verliezen van een Duitse speler.
Op maandag begon dan eindelijk het echte werk. Ofja, ik mocht meelopen met iemand anders. De volgende dag moest ik alleen gaan en mocht ik op deuren kloppen. Bij iedere deur moet je altijd opgewekt en vrolijk kijken wat aan het eind van de dag best wel moeilijk was. De eerste dag ging nog best redelijk. Ik heb 3 groene stekkers uit kunnen delen in de 7 uur dat ik werkte. In de avond besloot ik om te gaan hardlopen, alweer. ik nam de tram naar een groot meer wat echt prachtig was. Het probleem bij mij is altijd wanneer ik een prachtig uitzicht heb, ik minder ga hardlopen en alleen maar kan genieten van het uitzicht. Woensdag was duidelijk een mindere dag. Na 8 uur doorknocking werd ik wanhopig en zag ik het echt niet meer zitten. Als ik binnen een half uur geen ‘sale’ had gemaakt, zou ik niet betaald krijgen voor die dag. Gelukkig hielpen heel veel mensen mee. Op een gegeven moment had een Zweedse jongen een sale gemaakt en het op mijn naam gezet. Ik heb echt 100 keer dankjewel gezegd. Die avond ging ik uit met een Australische jongen (Guy) en een Schotse jongen (John). Guy nodigde ons uit in ‘The old bar’, een bar waar lokale alternatieve bandjes speelden en alleen maar Australiërs zaten. Het was echt ontzettend gezellig en we leerden al snel nieuwe mensen kennen. De volgende dag hadden we echter een cursus en die moest ik afronden met een test. Ik snapte niks van de vragen (het was Aardrijkskunde, dan mag het) dus ik besloot mijn antwoorden te checken bij anderen waardoor ik alsnog geslaagd ben.
Vorige week vrijdag had ik eindelijk de cursus afgerond en ben ik in de avond uitgegaan in een bar met Reggaemuziek. Het was keigezellig en super sfeervol.
Afgelopen dinsdag ben ik naar de openlucht bioscoop geweest samen met Guy, John en een andere jongen. We dronken goon, aten donuts en chips. Daarna gingen we naar een groot vuur waar we tot een uur of 3 nog bleven. De volgende dag mocht ik weer gaan werken. Love it!
Vrijdag ben ik uit geweest in St Kilda met Robin (een jongen uit Coffs Harbour) en kwam ik rond een uur of 7 weer terug in de hostel want de eerstvolgende tram vertrok om 6 uur.
Gisteren ben ik met een grote groep gaan bbqen en zijn we daarna het vuurwerk en tennis gaan kijken op Federation Square. Het was Australian Day dus iedereen had schmink en vlaggen.
Op dit moment ben ik erg positief over Melbourne en ik denk dat er alleen nog maar meer positieve verhalen zullen komen (behalve misschien over het werk dan). En dit is misschien een beetje vroeg om te zeggen maar: Melbourne is perfect!

Liefs,
Evelien

ps. de site deed het een tijdje niet dus vandaar deze wat late blog.

  • 27 Januari 2013 - 12:42

    Rinus Van Dijk:


    Hallo Evelien

    Dank voor je mail. Ik ga er altijd uitvoerig voor zitten om hem te lezen. Je hebt het maar druk met al die boys. Ik vroeg me af of je nog wel tijd hebt om te werken alhoewel dit laatste maar bijzaak is natuurlijk. Leuk
    Geweldig dat je nog tennis hebt kunnen zien op de Australian Open. Ik volg het iedere dag.De winter is hier weer even voorbij maar het heeft lang en hard gevroren net te kort voor een elf steden tocht.

    Ik hoorde van Veerle die op dit moment in Barcelona is voor een weekend dat jullie al kontakt hebben gehad via facebook Leuk om haar te ontmoeten als zein Melbourne is.

    Ik kreeg de indruk dat hewt werk dat je doet de colportage best moeilijk is. Laat je niet gek maken.

    Ik ga nu weer snel studeren in mijn bridgeleerboek. Daar gaat veel tijd in zitten want mijn oude harde schijf van 75 jaar is snel vol. Het is echter een leuk spelletje en je krijgt weer wat andere kontakten.

    Momenteel zit ik in de tuinkamer/keuken in de puinzooi want op een bepaald moment knalde met een reuze knal de hele vloer eruit. Ik schrok met wezenlloos. Voordeel is dat ik weer wat anders te doen heb.

    Schoonheid ik stop er mee. Dank voor je mail en tot de volgende keer maar weer

    Kus Opa

  • 28 Januari 2013 - 00:11

    Tini (en Bart):

    Ik heb het vuurwerk ook gezien: de dames finale van het Australian open werd nl onderbroken voor het vuurwerk. Je weet wel regelmatig op het goede moment op de juiste plek te zijn Evelien!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Evelien

Hoi! Ik ben Evelien van Bentum en op dit moment trek ik voor 7 maanden door Australië. Hierna ga ik voor 1 maand naar Nieuw-Zeeland. Daarna kom ik weer terug in Brisbane en trek ik vanuit Brisbane naar Noosa en Fraser Island (maar mijn plan is al meer dan 100 keer veranderd). Veel plezier met het lezen van mijn reisverslagen en laat gerust een reactie achter. Liefs, Evelien Update: Ik ga 6 maanden stagelopen/ vrijwilligerswerk doen in India (Coimbatore) op een straatjongerenproject. Ik zal jullie zoveel mogelijk op de hoogte houden!

Actief sinds 26 Aug. 2012
Verslag gelezen: 351
Totaal aantal bezoekers 18700

Voorgaande reizen:

11 Februari 2016 - 26 Juni 2016

stage in India

28 September 2012 - 09 Juni 2013

backpacken in Australië en Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: