Pannenkoeken, gratis tram en groene stekkerdozen - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Evelien Bentum - WaarBenJij.nu Pannenkoeken, gratis tram en groene stekkerdozen - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Evelien Bentum - WaarBenJij.nu

Pannenkoeken, gratis tram en groene stekkerdozen

Door: Evelien

Blijf op de hoogte en volg Evelien

09 Januari 2013 | Australië, Melbourne

Hoi iedereen!

Afgelopen donderdag nam ik dan eindelijk de nachttrein naar het multiculturele Melbourne. Van tevoren at ik nog even fish & chips en kwam er een Amerikaan naar me toe die een foto van me nam hoe ik zat te eten. En geloof me, er liepen nog veel meer super vreemde mensen rond in Sydney.
Rond 08.00 u kwam ik aan en ging ik met behulp van google maps opzoek naar m’n hostel. Het was even lopen met die enorme backpack maar uiteindelijk heb ik het wel gevonden. Het was die dag ontzettend warm (rond de 41 graden) en aangezien ik het goedkoopste hostel had uitgezocht kreeg ik natuurlijk een kamer midden in de zon zonder airco. Verder is het hostel wel heel erg gezellig en iedere ochtend hebben we gratis ontbijt wat houdt in: cornflakes, toast en.. pannenkoeken!
Die dag kwam ik een Nederlandse jongen tegen en hij had hagelslag. Dus ik heb keilekker een boterham met hagelslag gegeten (ik weet het, het is maar waar je van kan genieten).
De volgende dag ben ik met 1 Nederlander en 1 Italiaan naar het strand geweest. We hadden een beetje de verkeerde dag uitgekozen aangezien er vrij veel wind stond en nog best wel frisjes was (volgens mij ben ik de enige persoon die het koud kan hebben tijdens een hittegolf). In de avond waren we opzoek gegaan naar alcohol maar onderweg zagen we een bandje spelen dus we bleven even kijken. Het klonk ontzettend goed en het was een mix tussen Mumford & sons en Radical Face. Ik heb er een cd van gekocht. Het enige probleem is dat ik de cd pas kan beluisteren over 5 maanden. Daarna zijn we in het hostel gebleven en hebben we wat gepraat en zijn daarna naar een bar onder ons hostel gegaan. Het was wel tof!
Op zondag hadden we ontdekt dat er een gratis tram rondom Melbourne ging. Dit was een goedkope manier om de stad te verkennen. Samen met 2 Nederlanders en een Italiaan zijn we ingestapt en stapten we uit wat er wel mooi uitzag. Het was vrij warm dus we rustten veel uit in de vele parkjes die daar waren. In de avond gingen we samen koken en at ik voor het eerst in een hostel kip! Ik weet het, speciaal moment. Daarna gingen we met z’n allen uit. Als je met tienen in een rij stond, kreeg je 100 dollar drinkgeld. Dat hebben we gedaan en dat betekende dus gratis drank! Rond een uur of 2 (het uitgaan begint hier vroeg en eindigt vroeg) gingen we weer terug naar de hostel. De volgende dag ben ik met Martin naar het Australian Open stadion gegaan. Iets waar ik alleen maar van kan dromen en iets voor Martin om naar uit te kijken. Die maandag zijn we in de avond met een grote groep uit geweest. We waren naar een bar gegaan die aan de rivier lag. Het was heel erg sfeervol maar vrij leeg aangezien het een maandag was.
Op dinsdag had ik een introductie waarvan ik dacht dat het een sollicitatie was. Aan het eind van de introductie zei ze: ‘nou, schrijf maar op wanneer je wilt beginnen met werken’. Ik was er nog niet zo zeker van. Een uur later werd ik door hetzelfde bedrijf opgebeld of ik misschien een soort training wilde, om te kijken of het wat voor me was. Vandaag ben ik naar die training gegaan en dat hield in dat ik meteen op de deuren mocht bonken om gratis groene stekkerdozen aan te kopen. ‘It’s completely free and you will save a lot of money on your energy bill!’. In totaal had ik 3 stekkers uit kunnen delen. Maar hee, het zijn er in ieder geval 3.
Morgen ga ik weer solliciteren voor een salesbedrijf dus ik ben benieuwd. Waarschijnlijk wordt mijn baan iets in de sales of wat dan ook. Ik heb altijd een enorme hekel aan dat soort mensen en nu word ik er zelf een. Achja, geld verdienen voor de Kimberleys is ook belangrijk.

Liefs,
Evelien

  • 09 Januari 2013 - 12:03

    Rinus Van Dijk:

    Hi Evelien

    Wat een ervaring. Je maakt me enthousiast met je reisverhalen. Ik denk er hard over om het volgend jaar ook te gaan back packen, vooral het zoeken naar werk lijkt me erg spannend. Op de nederlandse tv liet men veel zien van de bosbranden in zuid Australie. Heb jij daar ook last van? Nog bedankt voor je kaart. Het weer hier is waardeloos koud en nat. De feestdagen zitten er weer op. Veerle van Koen zal als ze begin februarie in Melbourne is kontakt mrt je opnemen. Ik kijk uit naar je volgend verslag

    Groetjes Opa

  • 09 Januari 2013 - 15:05

    Aart Van Den Dool:

    Heeey Evelien

    Tranen in mijn ogen van de humor over jouw zo spontane verhaal....Vooral eigenlijk alles wat op je pad krijgt waarvan je denkt " ja daaaag" en daar toch de fun in zien en er iets mee doen.....flitsend fris om te lezen.
    Veel plezier in de zon..... Hier grijs en duf..... Ik, we maken zelf wel zon door jouw berichten te lezen.... Dikke pret.
    aart

  • 09 Januari 2013 - 15:57

    Emily:

    Heeeeey Evelien!

    Melbourne klinkt toch eigenlijk wel leuker dan Sydney. Ik ben erg benieuwd naar dat bandje waar je een cd van hebt gekocht. Zoals je het beschrijft klinkt het heel erg goed. Kun je niet via internet iets downloaden, zodat je er nu al naar kan luisteren? Anders ben je tegen de tijd dat je terugkomt, alweer vergeten waarom je die cd nog hebt gekocht;p

    In een salesbedrijf werken lijkt me wel wat voor jou. Jij kunt altijd wel heel enthousiast over dingen praten, dus dat komt helemaal goed natuurlijk;) Op naar een nieuwe carrière!

    groetjes,
    Emily

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Evelien

Hoi! Ik ben Evelien van Bentum en op dit moment trek ik voor 7 maanden door Australië. Hierna ga ik voor 1 maand naar Nieuw-Zeeland. Daarna kom ik weer terug in Brisbane en trek ik vanuit Brisbane naar Noosa en Fraser Island (maar mijn plan is al meer dan 100 keer veranderd). Veel plezier met het lezen van mijn reisverslagen en laat gerust een reactie achter. Liefs, Evelien Update: Ik ga 6 maanden stagelopen/ vrijwilligerswerk doen in India (Coimbatore) op een straatjongerenproject. Ik zal jullie zoveel mogelijk op de hoogte houden!

Actief sinds 26 Aug. 2012
Verslag gelezen: 478
Totaal aantal bezoekers 18702

Voorgaande reizen:

11 Februari 2016 - 26 Juni 2016

stage in India

28 September 2012 - 09 Juni 2013

backpacken in Australië en Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: