Taart, kerstmutsen en 2013 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Evelien Bentum - WaarBenJij.nu Taart, kerstmutsen en 2013 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Evelien Bentum - WaarBenJij.nu

Taart, kerstmutsen en 2013

Door: Evelien

Blijf op de hoogte en volg Evelien

01 Januari 2013 | Australië, Sydney

Hoi iedereen!

Het is alweer een tijdje geleden dus hier weer een reisverslag. De afgelopen dagen heb ik nogal wat meegemaakt; mijn verjaardag, kerstmis, nieuwjaar etc.
Laat ik beginnen met mijn verjaardag. Goddank hoefde ik mijn verjaardag niet alleen te vieren! Benjamin kwam rond een uur of 3 met de trein aan en met z’n tweeën gingen we naar Bondi Beach met de bus. Bij iedere stop vroegen we: ‘Is this Bondi Beach?’ waarop we als antwoord kregen: ‘Bondi Beach is a beach. This is not a beach. We will stop at a beach’. We liepen daar een beetje rond en gingen fish & chips eten aan het strand. Vervolgens aten we taart uit een echte gebakswinkel! Dat was toch wel het meest speciale moment van de dag.
Met kerst ging ik samen met een grote groep Engelsen naar Bondi Beach (alweer ja). Deze keer zat het weer niet echt mee. Mijn idee van een kerst in de zon aan het strand was volledig verwoest door de regen, wind en donkere wolken. Achja, het deed me wel een beetje herinneren aan thuis. Iedereen had gelukkig wel kerstmutsen op. Ik wist niet of het was om de sfeer erin te houden of omdat iedereen het zo koud had.
Verder ben ik nog een keer naar Bondi gegaan maar deze keer om een wandeling te maken van Bondi Beach naar Coogee Beach. Dit deed ik samen met 2 mensen uit Alaska (Alaskanen?) en een meisje uit Engeland. Het was ontzettend warm maar tegelijkertijd stond er ook heel veel wind. Na Bondi bezocht te hebben, zijn we naar Kings Cross gegaan. No matter what, de Engelse wilde absoluut een ijsje van de beroemde ijszaak. Ik skipte deze keer omdat ik het echt enorm koud had (ja, het is mogelijk in Australië) . Daarna zijn we weer terug gegaan naar ons vertrouwde hostel en kon ik mijn pastamaaltijd gaan bereiden.
En dan nu, Nieuwjaar! Om 8 uur in de ochtend kwam Benjamin aan met de trein. We gingen eerst wat boodschappen doen om de dag door te komen wat inhoudt; chips, koekjes, bananen, rozijnenbrood en heel veel drinken. Rond een uur of 9 namen we de trein naar Milsonspoint om ons plekje voor het vuurwerk alvast te reserveren. Daar zouden we ook Matt (Engelse jongen die ik ken uit Brisbane) en andere mensen ontmoeten. Rond een uur of 10 zaten we daar dan eindelijk. 14 uur wachten in de brandende zon op het grote vuurwerk. We hebben onszelf wel kunnen vermaken door te praten tegen iedereen. Verder kwam ik ook nog mensen uit Coffs Harbour tegen dus dat was ook wel tof. Rond een uur of 9 kwam er wat vuurwerk! Vol bewondering zat ik er al naar te kijken dus ik wist dat ik helemaal met open mond zou kijken om 00.00 uur. En geloof me, dat deed ik. Het was fantastisch! De brug werd volledig verlicht en het was prachtig om te zien! Zoiets is een ‘once-in-your-life-experience’ en ik heb het gewoon meegemaakt!
Tot nu toe is het jaar 2012 erg goed geweest. Diploma behaald en backpack gepakt en het laatste vind ik nog wel het leukste. Dit jaar zal een jaar zijn met nog meer nieuwe mensen, nieuwe ervaringen, nieuwe reizen en een nieuwe studie!
Bij deze wens ik jullie nog een gelukkig nieuwjaar vanuit Sydney en maak er maar wat moois van!

Liefs,
Evelien

  • 01 Januari 2013 - 11:22

    Emily:

    hey Evelien!

    Jij ook nog een heel gelukkig nieuwjaar! Dat gaat zo te horen wel lukken:D
    Op tv had ik een stukje van de vuurwerkshow in Sydney gezien, echt keisuperleuk dat je daar bij was, lijkt me zo geweldig! Nu heb ik zelf een buurman die helemaal vuurwerkgek is (en brandweerman), dus ik heb ook wel vuurwerk gezien (en vooral veel rook eigenlijk). het was helaas lang niet zo mooi als in Sydney ben ik bang:(
    Achja mijn begin van 2013 was niet zo spectaculair, maar het jaar zelf belooft nog wel wat goeds voor mij. (nog 14 dagen en ik ben weg uit nederland!!!)

    Veel plezier met je verdere avonturen!
    Emily

  • 01 Januari 2013 - 21:14

    Patricia En Karin:

    Hoi Evelien
    Een mooi en bruisend 2013 gewenst! Geniet van weer nieuwe reiservaringen die je zullen verrijken. Jouw vuurwerk was wel wat indrukwekkender dan de onze in Madrid. We waren er om middernacht helemaal klaar voor. Helaas was het een beetje gaan miezeren, precies om 24.00 hrs. Maar dat weerhield ons er niet van om op ons dakterras met a view on the city te wachten op die prachtige vuurpijlen. Helaas...geen enkele gezien. Precies zoals het ook in Parijs verging.
    Veel plezier met het vervolg van je reis en liefs,
    Patricia en Karin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Evelien

Hoi! Ik ben Evelien van Bentum en op dit moment trek ik voor 7 maanden door Australië. Hierna ga ik voor 1 maand naar Nieuw-Zeeland. Daarna kom ik weer terug in Brisbane en trek ik vanuit Brisbane naar Noosa en Fraser Island (maar mijn plan is al meer dan 100 keer veranderd). Veel plezier met het lezen van mijn reisverslagen en laat gerust een reactie achter. Liefs, Evelien Update: Ik ga 6 maanden stagelopen/ vrijwilligerswerk doen in India (Coimbatore) op een straatjongerenproject. Ik zal jullie zoveel mogelijk op de hoogte houden!

Actief sinds 26 Aug. 2012
Verslag gelezen: 317
Totaal aantal bezoekers 18701

Voorgaande reizen:

11 Februari 2016 - 26 Juni 2016

stage in India

28 September 2012 - 09 Juni 2013

backpacken in Australië en Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: