De 3 Zussen, kliffen en stadsdrukte - Reisverslag uit Sydney, Australië van Evelien Bentum - WaarBenJij.nu De 3 Zussen, kliffen en stadsdrukte - Reisverslag uit Sydney, Australië van Evelien Bentum - WaarBenJij.nu

De 3 Zussen, kliffen en stadsdrukte

Door: Evelien

Blijf op de hoogte en volg Evelien

23 December 2012 | Australië, Sydney

Hoi iedereen!

Na 2 weken heb ik besloten om toch maar weer een reisverslag te plaatsen. Vorige week was niet echt interessant. Het was vrijwel hetzelfde als de week daarvoor en ik had geen zin om Roger (de Wwoofingman) helemaal af te kraken.
Na 1 dagje werken, kon mijn 7-uurlange treinreis eindelijk beginnen. Op naar Katoomba! Rond een uur of 7 in de avond kwam ik aan en werd ik warm ontvangen door Georgie. We waren zo enthousiast dat we besloten om meteen naar de Three Sisters te lopen. Ik had gedacht dat we door bos en bergen moesten lopen maar in plaats daarvan was er een winkelstraat naar het uitkijkpunt op de Three Sisters. Het was fantastisch om te zien! De volgende dag stonden we vroeg op om zoveel mogelijk wandelingen te doen aangezien we eigenlijk alles wel wilden zien. Ik heb niet echt woorden om het beschrijven maar het was echt geweldig! Je keek de bergen in en er kwam geen eind aan. Ook de watervallen waren prachtig met inhammen waar je kon lopen. Na 8 uur lopen waren we echter wel kapot en besloten we wat te gaan drinken in een café van een community. Georgie was eerst heel erg geïnteresseerd in de community maar toen ik haar vertelde over de verhalen van de sektes in Hoeven, begon ze toch te twijfelen. Het was wel een erg leuk café en ik nam een Not Chocolate wat schijnbaar erg gezond is en smaakt naar chocola.
Op donderdag namen we illegaal de trein naar de Wentworth Falls en daar hebben we ook vrij veel wandelingen gedaan. Ook hier was het zo ontzettend mooi. We liepen onder kliffen door, op de kliffen en langs de watervallen. Toen we aan de top van de berg aankwamen, hebben we een chocolade met fudge-ijsje gegeten. Vervolgens liepen we terug en gingen we weer terug naar Katoomba. Rond een uur of 8 wilden we absoluut de zonsondergang zien bij de Three Sisters. Er was echter 1 probleem: er was geen zon. Er was miezer en heel veel mist; echt van dat weer waarvan je denkt dat de wereld elk moment kon ontploffen. Samen met een Franse jongen, Benjamin, liepen we er alsnog naartoe en het enige wat we zagen was mist. Helaas pindakaas.
Op vrijdag namen we de trein naar Sydney. Iets totaal anders vergeleken met Katoomba. We liepen naar ons hostel toe wat vol met Aziaten zit. Achja, het was goedkoop. Ik moest iets. Vervolgens liepen we naar Darling Harbour, het Operah Gebouw en de Harbour Bridge. Rond een uur of 3 ontmoetten we een vriend van Georgie en hij trakteerde ons op een Cold Chocolate. In de avond gingen we uit in verschillende cafés. Ik weet nu waarom iedereen Sydney zo duur vindt. Voor een goede club/café moet je al gauw 20 dollar entree betalen.
De volgende dag moest Georgie alweer terug naar Byron Bay dus ging ik een beetje rond dwalen in de stad (wel met een plattegrond).
Vandaag ben ik naar Manly gegaan, een ander deel in Sydney. Het heeft een erg druk strand en deed me een beetje denken aan Spanje, ook erg druk met een boulevard. Het was wel fijn om even de stadsdrukte te ontvluchten.
Morgen/ Vandaag is mijn verjaardag alweer! In Nederland voelde ik me echt oud terwijl iedereen hier allemaal zegt: ‘Omg, you’re so young’. En dan vooral de 20-jarigen. Ik ga waarschijnlijk met Benjamin naar Bondi-beach en taart eten. Dus dat wordt tof!

Liefs,
Evelien

  • 23 December 2012 - 15:21

    Emily:

    Heyhey,

    Weer een verslag! En foto's op facebook, superleuk om te zien!
    De wentwort falls die je beschrijft, zijn dat die kliffen waar je die foto's van had geplaatst op facebook?
    Het ziet er echt zo mooi uit, volgens mij raak je daar echt niet uitgekeken. Wel erg jammer dat er geen zon was toen je de zonsondergang wilde bekijken. Achja, je kan niet alles hebben. In het algemeen is het weer bij jou een stuk beter dan in Nederland. Gisteren en vandaag is het al aan één stuk door aan het regenen. En voorlopig wordt het niet beter, dus dat wordt een regenachtige kerst:(
    Wat betreft weer is het dus maar gelukkig dat je je verjaardag in Australië viert.
    Alvast gefeliciteerd dan maar! Ik zal proberen aan je te denken tussen alle kersttress door;)




  • 24 December 2012 - 00:05

    Bart En Tini:

    Hoi Evelien,

    Hier nu 2 minuten 24 december, dus van harte gefeliciteerd! En een fijne dag, veel plezier!

  • 24 December 2012 - 18:08

    Marianne:

    Felicidades met je verjaardag!

    Ik hoop dat je een fijne dag hebt&ergens een kaarsje uit mag blazen!

    Marianne

  • 24 December 2012 - 21:36

    Patricia:

    Hi Evelien,
    Van harte gefeliciteerd met deze bijzondere verjaardag, die je vast nooit meer zal vergeten. Als je dit leest, heb je al weer een dag van je nieuwe levensjaar achter de rug (of meer). We wensen je nog een mooie tijd in down under.
    Kusjes, Patricia en Karin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Evelien

Hoi! Ik ben Evelien van Bentum en op dit moment trek ik voor 7 maanden door Australië. Hierna ga ik voor 1 maand naar Nieuw-Zeeland. Daarna kom ik weer terug in Brisbane en trek ik vanuit Brisbane naar Noosa en Fraser Island (maar mijn plan is al meer dan 100 keer veranderd). Veel plezier met het lezen van mijn reisverslagen en laat gerust een reactie achter. Liefs, Evelien Update: Ik ga 6 maanden stagelopen/ vrijwilligerswerk doen in India (Coimbatore) op een straatjongerenproject. Ik zal jullie zoveel mogelijk op de hoogte houden!

Actief sinds 26 Aug. 2012
Verslag gelezen: 315
Totaal aantal bezoekers 18694

Voorgaande reizen:

11 Februari 2016 - 26 Juni 2016

stage in India

28 September 2012 - 09 Juni 2013

backpacken in Australië en Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: