Nieuwe plannen, kappertje spelen en hagelslag - Reisverslag uit Wingham, Australië van Evelien Bentum - WaarBenJij.nu Nieuwe plannen, kappertje spelen en hagelslag - Reisverslag uit Wingham, Australië van Evelien Bentum - WaarBenJij.nu

Nieuwe plannen, kappertje spelen en hagelslag

Door: Evelien

Blijf op de hoogte en volg Evelien

03 December 2012 | Australië, Wingham

Hoi iedereen!

Na 1 maand blueberries plukken in Coffs Harbour, zit ik eindelijk in de trein onderweg naar Wingham. Het is een treinreis van 3,5 uur dus die moet ik zien te vullen met muziek luisteren, lezen en schrijven van dit reisverslag.
Afgelopen week was er alweer weinig werk. Veel te weinig eigenlijk. Na 1 dag geplukt te hebben, hing er alweer een briefje op de toiletdeur: ‘Sorry, no work from Izzy’s farm’. Dat briefje zag ik pas de volgende ochtend nadat ik was opgestaan om 6 uur. Chagrijnig besloot ik om wat te gaan lezen in m’n kamer aangezien er voor de rest niemand wakker was. Vervolgens kwam Julian m’n kamer binnengestormd met de mededeling dat Izzy nu 6 plukkers nodig had en dat ie buiten stond te wachten. Ik trok snel mijn afgetrapte Allstars aan, pakte m’n pet en ging weer een hele dag werken voor 54 dollar in de brandende zon. Geluk bij een ongeluk.
De rest van de dagen hebben we besteed aan strand, zee, zwembad en zon en ben ik wat dingen gaan regelen voor de rest van mijn reis. Mijn plan was om na het Wwoofen meteen door te gaan naar Sydney. Dat is echter veranderd. Ik heb nog steeds contact met Georgie en samen met haar ga ik eerst de Blue Mountains verkennen voor 3 dagen! Daarna trekken we samen door naar Sydney en blijft zij daar voor 2 dagen. Ik blijf daar ook nog voor Kerstmis en Nieuwjaar en ik kan het niet vaak genoeg zeggen maar ik heb er zo ontzettend veel zin in! Aangezien ik Nieuwjaar altijd in Etten-Leurcity heb gevierd, zal dit echt ontzettend overweldigend zijn. Ik heb al een mooie jurk ervoor uitgekozen. Alleen de schoenen en de tas zijn nog een probleem. Normaal gesproken hoor je pumps te dragen maar als ik al die meisjes wat ongemakkelijk op die hakken zie strompelen, vind ik het toch veel fijner om gewoon m’n Allstars aan te hebben (die ik overigens niet ga dragen met Nieuwjaar).
Verder heb ik kappertje gespeeld met Yuka en Harry. Yuka ging het haar van Harry knippen en ik was de assistentie. Ondanks dat mijn motoriek echt zwakbegaafd is, vertrouwde Harry mij volledig aangezien ik Nederlands ben en de Japanse knipstijl van Yuka kon corrigeren. Hij heeft nu een heel nieuw kapsel. Wat laagjes erin, korter geknipt, haar weg geschoren en nog wat andere dingetjes. Ik denk dat ik hier nog meer zou verdienen als falende kapster dan als blueberrieplukker dus ik heb mijn toekomst gevonden.
Gisteren heb ik Harry zijn verjaardagscadeau gegeven: een sinterklaasgedicht, pepernoten en.. hagelslag! Als ik weer in Nederland ben, ga ik nonstop hagelslag, poffertjes, stampot, stroopwafels en drop eten. Nu moet ik het doen met de noedels, rijst, pasta en wortels.
Verder gingen er deze week heel veel mensen weg en kwamen er weer nieuwe bij. Het is dus een goede tijd om weg te gaan. Een nieuwe omgeving, nieuwe mensen, beter eten en ander werk. Oja, en geen Engels met een Aziatisch accent meer!
Ik zal onder andere gaan werken met paarden wat een ervaring zal zijn aangezien ik bang ben voor paarden. Hopelijk heb ik na 2,5 week mijn angst overwonnen en durf ik zonder problemen naast een paard te staan (ja, mijn angst is zo erg). Ik zal aan jullie denken wanneer het weer 32 graden is en alvast een fijne Sinterklaas!

Liefs,
Evelien

  • 03 December 2012 - 09:55

    Mama:

    Hoi Evelien,

    Ben erg benieuwd naar "en nog wat andere dingetjes" . Ik vrees het ergste want je hebt vroeger zelfs niet op je poppen of op je broertje geoefend. Je bent in staat om langs een recht getekend lijntje nog scheef te knippen. Wat moet je doen bij de paarden? Rijden, stallen mesten, voederen? Ik ben jaloers op je! Het sneeuwt hier nu!!!!!

  • 03 December 2012 - 10:46

    Merlijn:

    Hee eef!
    Echt supervet al die verhalen !
    Gelukkig is het bij jou wel lekker warm want ik ben vanochtend lekker besneeuwd en als een verzopen kat op school aangekomen.. :(
    Ik ben echt jaloers hoor , volgens mij ga je echt als een neger terugkomen als het zo warm blijft!
    Ook leuk dat je veel nieuwe mensen leert kennen, en dat je daar mee verder kunt reizen!
    Veeel plezier met oud en nieuw! En de rest van je bezigheden!

    Liefs, Merlijn

  • 04 December 2012 - 03:40

    Evelien Van Bentum:

    @ mama
    wat een vertrouwen toch ;")
    op dit moment heb ik het touwtje mogen vasthouden zodat het paard niet wegholdde. het (of ik moet nu zeggen hij) had een wond op z'n poot en die moest Mary gaan verzorgen. Verder mag ik lekker gaan tuinieren, paaltjes uit de grond trekken, bramenstruiken verwijderen etc.

    @ merlijn
    ahh, ik zag het inderdaad op facebook. het is zo raar wanneer ik lees dat jullie sneeuw en kou hebben.
    dank je wel! jij ook, en een fijne sinterklaas (nu of morgen) en succes nog met school en hockey! en andere dingen.

    Liefs,
    Evelien

  • 04 December 2012 - 22:57

    Tini Bakker:

    Hoi Evelien,

    leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt, ik mis wel de foto's van al die leuke momenten waar je over verteld!

    Hartelijke groeten, Tini

  • 05 December 2012 - 09:06

    Aart Van Den Dool:

    Heeey evelien, ik heb van je moeder jouw bericht gelezen. Zij is collega van mij bij het AOC. Mijn dag is helemaal met een vet brede grijns begonnen nu ik jouw verhaal gelezen heb. Humor, fun en spirit, Make my day! Heel veel plezier met je avontuur en ik ga morgen mijn baan opzeggen en lekker op reis..... Brede grijns Aart

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Evelien

Hoi! Ik ben Evelien van Bentum en op dit moment trek ik voor 7 maanden door Australië. Hierna ga ik voor 1 maand naar Nieuw-Zeeland. Daarna kom ik weer terug in Brisbane en trek ik vanuit Brisbane naar Noosa en Fraser Island (maar mijn plan is al meer dan 100 keer veranderd). Veel plezier met het lezen van mijn reisverslagen en laat gerust een reactie achter. Liefs, Evelien Update: Ik ga 6 maanden stagelopen/ vrijwilligerswerk doen in India (Coimbatore) op een straatjongerenproject. Ik zal jullie zoveel mogelijk op de hoogte houden!

Actief sinds 26 Aug. 2012
Verslag gelezen: 363
Totaal aantal bezoekers 18697

Voorgaande reizen:

11 Februari 2016 - 26 Juni 2016

stage in India

28 September 2012 - 09 Juni 2013

backpacken in Australië en Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: