Grashopper, pepernoten en zandkastelen - Reisverslag uit Coffs Harbour, Australië van Evelien Bentum - WaarBenJij.nu Grashopper, pepernoten en zandkastelen - Reisverslag uit Coffs Harbour, Australië van Evelien Bentum - WaarBenJij.nu

Grashopper, pepernoten en zandkastelen

Door: Evelien

Blijf op de hoogte en volg Evelien

26 November 2012 | Australië, Coffs Harbour

Hoi iedereen!

Ondertussen ben ik al een hele prof in het plukken van blueberries. Van maandag tot woensdag moest ik weer werken op de blueberriefarm. Toen ik op woensdag weer eens rustig zat te plukken met mijn verstand op 0, zag ik ineens een enorme sprinkhaan! En dan bedoel ik met enorm ongeveer 15 cm. Iedereen keek geschrokken op toen ik heel hard ‘ieeeeee!’ aan het zeggen was. Vervolgens zei een Aziaat: ‘Oh, it’s just a grasshopper’. Op dat moment werd er even bevestigd dat ik een held op sokken was en duidelijk niks gewend was in Australië.
In de avond zijn we goon gaan drinken aangezien we 4 dagen vrij kregen. Ik zat tussen een groep met allemaal Duitsers waardoor mijn Duits er onbewust ook op vooruit ging.
Donderdag ging ik met dezelfde groep Duitsers surfen en het ging nog wel redelijk. Ik kon weer staan op de kleine golfjes dus op een dag zal ik op van die surfposters staan. Verder ben ik in de avond pepernoten gaan eten om toch even de Nederlandse tradities erin te houden. Vervolgens heb ik iedereen verslaafd gemaakt en ben ik Sinterklaas gaan uitleggen aan een Duitse jongen. Het is vrijwel onmogelijk om Sinterklaas als een vriendelijke man af te schilderen. Zwarte mannen die voor een witte man werken en kinderen ontvoeren als ze niet lief zijn geweest.
Op vrijdag ben ik weer uitgaan met verschillende mensen. We gingen naar Coffs Hotel omdat daar schijnbaar een beroemde dj zou zijn die zelfs op de radio was aangekondigd. Toen we eenmaal aankwamen, was er bijna niemand. Schijnbaar was ie niet zo goed en zal dit een totale afgang voor hem zijn geweest.
De volgende dag zijn we weer gaan jettyjumpen! Deze keer gingen we met een hele grote groep. Met z’n allen sprongen we van de jetty af wat leuke foto’s heeft opgeleverd. Daarna waren een paar jongens een zandkasteel gaan bouwen. Een paar jongens maakten een bunker wat Engeland voorstelde en de anderen maakten kastelen wat de rest van Europa voorstelde. Na de zandkastelen gingen we naar Muttonbird Island. In de avond zijn we weer uitgegaan maar deze keer in Plantation, een partyhostel. Het is er altijd druk aangezien ze een hele club hebben daar.
Op zondag ben ik weer naar het strand gegaan en ben ik gaan hardlopen voor een lange tijd. Aangezien ik vrij weinig tijd had om een reisverslag te schrijven, ben ik nu speciaal voor jullie gelijk na mijn werk als blueberrieplukker een reisverslag gaan schrijven. Jullie moeten jezelf nu speciaal voelen. Aankomende zondag vertrek ik naar big city Wingham met de trein. Sommigen zeggen dat het helemaal niks is maar anderen zeggen juist het tegenovergestelde. Ik ben benieuwd en het idee alleen al om weer in een hele andere familie te leven is gaaf.

Liefs,
Evelien

  • 26 November 2012 - 19:29

    Emily:

    hey Evelien!

    Weet je dat je, als je jetty jumping coffs harbour zoekt, je eigen profielfoto tegenkomt? Je moet dan wel een beetje naar beneden scrollen, maar je staat er tussen:P
    Echt grappig dat je pepernoten kan kopen in Australië. Dat ze die dingen daar verkocht krijgen daar. Ach ja, na jou reclame ervoor, wordt het misschien een nieuwe hype in Australië.

    groetjes,
    Emily

  • 03 December 2012 - 19:21

    Angela:

    Het Evelien, vanuit een kous, soms met sneeuw, maar vooral nat Nederland, heel veel plezier, Gr. Van ons allemaal, Angela

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Evelien

Hoi! Ik ben Evelien van Bentum en op dit moment trek ik voor 7 maanden door Australië. Hierna ga ik voor 1 maand naar Nieuw-Zeeland. Daarna kom ik weer terug in Brisbane en trek ik vanuit Brisbane naar Noosa en Fraser Island (maar mijn plan is al meer dan 100 keer veranderd). Veel plezier met het lezen van mijn reisverslagen en laat gerust een reactie achter. Liefs, Evelien Update: Ik ga 6 maanden stagelopen/ vrijwilligerswerk doen in India (Coimbatore) op een straatjongerenproject. Ik zal jullie zoveel mogelijk op de hoogte houden!

Actief sinds 26 Aug. 2012
Verslag gelezen: 343
Totaal aantal bezoekers 18693

Voorgaande reizen:

11 Februari 2016 - 26 Juni 2016

stage in India

28 September 2012 - 09 Juni 2013

backpacken in Australië en Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: