Goonpong, jettyjumpen en foam - Reisverslag uit Coffs Harbour, Australië van Evelien Bentum - WaarBenJij.nu Goonpong, jettyjumpen en foam - Reisverslag uit Coffs Harbour, Australië van Evelien Bentum - WaarBenJij.nu

Goonpong, jettyjumpen en foam

Door: Evelien

Blijf op de hoogte en volg Evelien

18 November 2012 | Australië, Coffs Harbour

Hoi iedereen!

Op mijn vorige reisverslag had ik gezegd dat ik niet uitging hier. Echter een dag later dat ik het geplaatst had, was ik uit gegaan. Deze keer geen worstelen in jelly of een White T-shirtcontest. Nee, deze keer was het gewoon op z’n Nederlands helemaal loessoe gaan! (iedereen droeg hier weliswaar cocktailjurkjes maar ach. Verschil moet er zijn)
Op maandag moest ik echter weer aan de bak. De Aziatische vrouw was er gelukkig niet dus het was rustig werken terwijl we naar de kookaburra konden luisteren. In de middag ben ik gaan surfen en ik kon gewoon 3 keer staan (nu moet je niet het beeld van mij in een enorme golf voor je zien).
De volgende dag was het weer heerlijk werken zonder Engels met een Aziatisch accent te horen. Toen ik ’s-Middags aankwam in de hostel was er al volop feest. Velen waren ontslagen bij een andere farm en besloten de dag te vullen met drankspelletjes. Ik speelde vrolijk het spel Goonpong mee wat ik natuurlijk verloor. Gevolg: ik moest heel veel Goon drinken.
Woensdag hoopte ik stiekem dat de Aziatische vrouw voor altijd verdwenen was. Maar nee, op de vroege ochtend hoorde ik haar schelle stem alweer. ‘Your bucket is not good. Next time better. Now you can go Evelien’. Gelukkig maakte het eind van de middag mijn humeur weer goed want ik ging jettyjumpen! Terwijl ik braaf ja had gezegd, ging ik mee (mijn gouden regel is: zeg tegen alles ja). Ik had geen idee waar ik aan begon. Toen we aankwamen bij een steiger wist ik pas wat het idee was. Ik sprong van de 7 meter hoge Jetty af het zoute water in. Na wat foto’s te hebben gemaakt, zijn we terug gegaan.
Vrijdag ben ik weer uit geweest. We waren naar een Foamparty gegaan. Aangezien ik niet echt het idee had dat ik ooit in het schuim zou gaan, trok ik mijn lange broek aan. Achteraf had ik dat misschien niet moeten doen. Ik werd een paar keer volop in het schuim neergelegd. Iedereen zat helemaal onder en ook hier was er weer worstelen! Geen officiële wedstrijd deze keer maar gewoon willekeurig mensen op de vloer leggen.
Na uitgeslapen te hebben tot 10.00 u (voor mij een record in Australië) ben ik gaan hardlopen langs het strand en ben ik opzoek gegaan naar Muttonbird Island. Iedereen kan het zo vinden maar ik natuurlijk niet. Ik verdwaal nog in m’n eigen buurt wat niet echt een goede eigenschap is als je in Australië bent. Toen ik het uiteindelijk gevonden had ben ik de berg opgerend, gerust om wat walvissen te spotten en daarna weer terug. In de avond heb ik samen met 10 anderen spaghetti carbonara gegeten en zijn we daarna weer uitgegaan in Coffs Harbour-city.
In het begin was het hier wennen maar nu heb ik het erg naar m’n zin! Ik ben van plan hier te blijven tot begin december. Daarna ga ik weer naar een familie toe om te Wwoofen. En dan ga ik naar Sydney toe om Kerstmis te vieren op het strand!

Liefs,
Evelien


  • 20 November 2012 - 19:59

    Emily:

    Hey Evelien!

    Echt heel gaaf dat je ging jettyjumpen. Ik heb wat plaatjes opgezocht, maar ook al aan de hand van je verhaal weet ik dat ik dat dus echt niet zou doen. Straks val je verkeerd in het water, autsch!! Maar goed dat jet durfde, en je leeft nog, dus dan is het helemaal super. Ga je ook nog een keertje bungeejumpen? Want dat zou ik wel durven, lijkt me zo gaaf om te doen!
    Die foamparty klinkt echt grappig, misschien een idee om in Nederland te organiseren, als 'welkomstfeestje':D
    Ik werk nog steeds bij dat hollister inpakbedrijf. Ik mag daar blijven werken tot het einde van het jaar, dus dat is wel beter. Het wachten begint wel een beetje lang te duren, gelukkig is het bijna december en dan heb ik in ieder geval genoeg feesten om de tijd door te komen. Verder ben ik druk bezig met van alles regelen voor mijn visum. Was het bij jou ook zo'n gedoe om dat te regelen? Ik moet twee verschillende gezondheidsverklaringen, verklaring van goed gedrag en ik moet aantonen dat op mijn rekening de afgelopen drie maanden 1000 euro staat. En dan nog wat dingen, maar dat wordt teveel om op te noemen. Echt een gedoe, maarja, je moet er wat voor hebben.

    Oh, ik bedenk me dat het bijna sinterklaas is. Heb je nog speculaaskruiden meegenomen om pepernoten te bakken? Zo niet, dan kun je ze nog kopen via heimweewinkel.nl Ik kwam die website tegen in een reistijdschrift.
    Oké, dit lijkt reclame, maar dat is het niet. Ik vind het gewoon leuk.

    Veel plezier met je verdere avonturen!

    Groetjes,
    Emily



  • 20 November 2012 - 20:00

    Emily:

    Ik zie trouwens net dat die heimweewinkel niet eens pepernoten verkoopt. Echt superslecht!!
    Ze verkopen wel chocoladeletters.

    nogmaals groetjes,
    Emily

  • 25 November 2012 - 00:28

    Evelien Van Bentum:


    hoi Emily!

    Als je zoekt op jetty jumping coffs harbour krijg je een duidelijk beeld. Er zullen waarschijnlijk ook nog wel wat foto's op facebook verschijnen.
    Ik denk niet dat ik ga bungeejumpen. Misschien een keer sky diving in Nieuw-Zeeland want dat land is er echt voor geschikt!
    Het viel wel mee met het regelen van een visa. Ik hoefde het alleen maar aan te vragen via internet en kreeg het via de mail binnen.
    Weet je trouwens, dat ze hier serieus pepernoten verkopen. Dan staat er 'kruidnootjes' en dan staat er op de achterkant een nederlands verhaaltje.
    veel succes nog verder met het regelen van alles en vooral nog heel veel plezier met inpakken.

    Liefs,
    Evelien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Evelien

Hoi! Ik ben Evelien van Bentum en op dit moment trek ik voor 7 maanden door Australië. Hierna ga ik voor 1 maand naar Nieuw-Zeeland. Daarna kom ik weer terug in Brisbane en trek ik vanuit Brisbane naar Noosa en Fraser Island (maar mijn plan is al meer dan 100 keer veranderd). Veel plezier met het lezen van mijn reisverslagen en laat gerust een reactie achter. Liefs, Evelien Update: Ik ga 6 maanden stagelopen/ vrijwilligerswerk doen in India (Coimbatore) op een straatjongerenproject. Ik zal jullie zoveel mogelijk op de hoogte houden!

Actief sinds 26 Aug. 2012
Verslag gelezen: 340
Totaal aantal bezoekers 18679

Voorgaande reizen:

11 Februari 2016 - 26 Juni 2016

stage in India

28 September 2012 - 09 Juni 2013

backpacken in Australië en Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: