Carnaval, blueberries en de Pizza box-game - Reisverslag uit Coffs Harbour, Australië van Evelien Bentum - WaarBenJij.nu Carnaval, blueberries en de Pizza box-game - Reisverslag uit Coffs Harbour, Australië van Evelien Bentum - WaarBenJij.nu

Carnaval, blueberries en de Pizza box-game

Door: Evelien

Blijf op de hoogte en volg Evelien

09 November 2012 | Australië, Coffs Harbour

Hoi iedereen!

Afgelopen zaterdag was ik samen met Nick en Marie naar Grafton gegaan. Daar bleek een soort van optocht te zijn. Het deed mij erg veel denken aan carnaval wat ik alleen nog maar leuker vond. In de avond werd ik gebracht naar Coffs Harbour. Na 1 nachtje geslapen te hebben in een partyhostel liep ik in 40 minuten met mijn backpack naar Aussitel Backpackers toe. Samen met een Duitse jongen (Julian) die ook net was aangekomen, zijn we het spannende Coffs Harbour gaan verkennen. Vervolgens zijn we gaan bodyboarden in de zee.
Op maandag waren we vroeg opgestaan in de hoop om mee te kunnen plukken op een blueberriefarm. Helaas waren alle auto’s vol dus moesten we iets anders verzinnen om de dag te vullen. We huurden een kayak en gingen kayaken op de rivier. Vervolgens gingen we met een groep mee om op de zee te gaan kayaken. Het was supertof!
De volgende dag hadden we wel geluk. We konden mee naar een farm om lekker blueberries te plukken! En geloof me of niet, zo erg is dit baantje nog niet. Tomaten plukken is vele malen erger en bovendien krijg ik mijn dagelijkse hoeveelheid fruit ook binnen. Op woensdag kon ik echter niet mee aangezien ze minder plukkers nodig hadden. Samen met Harry uit Lutjebroek ben ik gaan plukken op een andere farm. De dag begon met: ‘Goodmorning everrrybodddy!’. Niet veel later begon de Aziatische vrouw van alles over het veld te schreeuwen wat ze dan de hele dag door doet. Als ze het op zou nemen en telkens opnieuw zou afspelen, zou dat veel schelen voor haar stem. ‘No red ones, only blue ones. No stems. Don’t forget the good berries. Please wash your hands after sunscream. Only 2 buckets!’. Dit geschreeuw en de hitte samen maken me nog wel eens chagrijnig. Ook worden je handen paars en ik citeer hier Harry: ‘Volgens mij verander ik langzaam in een blueberry’. Gelukkig kan ik nog altijd praten met de andere plukkers. ‘Hey, where you from mate?’. Een Australiër begon vervolgens een heel verhaal te vertellen in het Australisch (ik ben er sinds kort achter gekomen dat er wel degelijk een verschil zit tussen Australisch en Engels). Ik knik dan braaf ja en zeg: ‘uhu, yes. Yes.’ En begin over een heel ander onderwerp.
In de avonden had ik graag uit willen gaan. Niemand gaat hier echter uit aangezien ze 1. Moeten werken 2. Coffs Harbour niet echt een bruisend nachtleven heeft. Dus vaak ga ik dan kaarten met Julian, Harry en anderen. Als goedkope backpackers hebben we zelfs een bordspel op een pizzadoos gemaakt.
Voor vandaag en morgen ben ik vrij aangezien het gaat regenen. Dat wordt uitslapen en hardlopen dus!

Liefs,
Evelien

  • 09 November 2012 - 15:59

    Patricia En Karin:

    Hola Evelien,
    Weer een leuk verslag van je. Je zult de rest van je leven nooit meer zonder herinneringen blueberries kunnen eten (als je ze überhaupt nog wilt eten), ben ik bang.
    Dank je wel voor je mooie ansichtkaart. Die is dus goed aangekomen. Ik ben benieuwd wat je volgende bestemming wordt.
    Grappig trouwens dat je er nu achterkomt dat Australisch niet hetzelfde is als Engels. Sinds Garry in de familie is, is mij dat heel duidelijk geworden. En dan heb ik het niet over het accent, maar over hele andere woorden en uitdrukkingen die ze gebruiken.

    Geniet van alle nieuwe indrukken en je zomerse leventje daar en we kijken weer uit naar je volgende verhaaltjes.
    Liefs, Patricia en Karin


  • 09 November 2012 - 16:56

    Emily:

    Hey!

    Als je Harry nog ziet, kun je dan zeggen dat ik zijn 'Volgens mij verander ik langzaam in een blueberry' - uitspraak heel erg grappig vind, op een bepaalde manier. Toch heb je geluk dat je blueberrys mag plukken, die zijn zo lekker! Kun je niet een paar naar Nederland toe sturen?
    Oh, en om even terug te komen op je vorige vraag: Ik vertrek 15 januari naar duitsland voor een introductie van tien dagen en 28 januari vertrek ik dan eindelijk naar zuid-afrika. Mijn ticket is al binnen en ik ben nu bezig met het regelen van een visum!

    groetjes,
    Emily

  • 11 November 2012 - 12:03

    Evelien Van Bentum:

    Hallo blauwe bes

    leuk weer een reisverslag van je te ontvangenWie had dat verwacht van Etten Leur naar de bessenvelden in het verre Australie..Het doet me goed te horen dat je het goed naar je zin hebt al lopen dingen anders dan je gehoopt en verwzcht had in bepaalde situaties. Dat maakt het leven daar wellicht juist zo interessant. Evelien ik ben benieuwd naar je volgende verslag. Vanmikddag ga ik naar Etten Leur voetballen kijken en komt Koen en Veerle op bezoek die ik jouw reisverslag ook eens zal laten lezen. Meissie van me houd je haaks ik ben trots op je


    Liefs Opa

  • 18 November 2012 - 05:32

    Evelien Van Bentum:

    @ Emily

    Ik vind het echt superleuk dat je constant reageert op m'n blog! Haha, ik kan daar echt vrolijk van worden.
    Jouw avontuur begint nu ook wel erg dichtbij te komen. Werk je nu nog steeds in het inpakbedrijf?

    @ opa
    dat vind ik echt heel leuk om te horen! ik zal je nog weleens een paar foto's sturen als de internet hier een beetje meewerkt. Skype werkt hier niet zo goed dus ik moet altijd een half uur lopen om op een plein te zitten voor internet. Vandaag ga ik skypen met papa, mama, paul en marlot rond een uur of 10/11 NL-tijd. Volgende week zal dat ook weer rond die tijd zijn.

  • 02 December 2012 - 07:11

    Harry:

    Hahaha, ik heb zojuist al je blogs gelezen! Superleuk! Haat aan Blueberries en toch begin ik morgen weer op een andere farm met mijn grote vrienden de blueberries! Jij veel plezier met je tocht richting het zuiden! Tschusss

  • 02 December 2012 - 07:11

    Harry:

    Hahaha, ik heb zojuist al je blogs gelezen! Superleuk! Haat aan Blueberries en toch begin ik morgen weer op een andere farm met mijn grote vrienden de blueberries! Jij veel plezier met je tocht richting het zuiden! Tschusss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Evelien

Hoi! Ik ben Evelien van Bentum en op dit moment trek ik voor 7 maanden door Australië. Hierna ga ik voor 1 maand naar Nieuw-Zeeland. Daarna kom ik weer terug in Brisbane en trek ik vanuit Brisbane naar Noosa en Fraser Island (maar mijn plan is al meer dan 100 keer veranderd). Veel plezier met het lezen van mijn reisverslagen en laat gerust een reactie achter. Liefs, Evelien Update: Ik ga 6 maanden stagelopen/ vrijwilligerswerk doen in India (Coimbatore) op een straatjongerenproject. Ik zal jullie zoveel mogelijk op de hoogte houden!

Actief sinds 26 Aug. 2012
Verslag gelezen: 442
Totaal aantal bezoekers 18690

Voorgaande reizen:

11 Februari 2016 - 26 Juni 2016

stage in India

28 September 2012 - 09 Juni 2013

backpacken in Australië en Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: