Bier, chloorwater en oergeluiden - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Evelien Bentum - WaarBenJij.nu Bier, chloorwater en oergeluiden - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Evelien Bentum - WaarBenJij.nu

Bier, chloorwater en oergeluiden

Door: Evelien

Blijf op de hoogte en volg Evelien

12 Oktober 2012 | Australië, Brisbane

Hoi iedereen!

Vandaag is het mijn een na laatste dag hier in Brisbane. Zondag vertrek ik naar het hippieoord Byron Bay wat nu eigenlijk niet echt meer een hippieoord is.
Toen ik vertrok naar het hostel werden er vele foto's gemaakt door Isabelle. Het voelde alsof het mijn eerste schooldag was. Die avond ben ik pasta met tomatensaus gaan eten met een Frans meisje dat mij vervolgens meteen een Bijbeltekst gaf. Ze sprak alleen maar Frans maar ik geloof dat ze mijn 'No, no, no, no' wel begreep.
De volgende dag ben ik met 2 Duitse meisjes Brisbane gaan verkennen met de Cityhopper. We zijn naar het Morton park gegaan en de Botanic Gardens. Het was erg gezellig alleen ze moesten de volgende dag alweer weg.
Op maandag ben ik uit geweest met 3 Nederlanders en 2 Zweden en ik geloof nog wat anderen. We gingen eerst naar het dakterras van een ander hostel waar volop muziek werd gespeeld, gepraat en gedronken.
Die nacht dacht ik lekker te kunnen gaan slapen. Om 04.00 u werden er echter ineens oer(snurk)geluiden gemaakt door een oude Chinese vrouw op mijn kamer waarop ik reageerde met: 'pssssht! hee!'. Het had geen enkele zin. Dus zo ging het dag in dag uit en moest ik het doen met muziekoortjes in m'n oren.
De volgende dag (dinsdag geloof ik) ben ik met een Engelsman en een Duitser wat gaan drinken in South Bank. Ik had geen idee wat zoete witte wijn was in het Engels dus daarom bestelde ik maar gewoon bier. Ik voelde me echt childish met mijn opmerkingen waarop de Engelsman vervolgens zei: 'You know, you're very mature for your age'. En het was niet eens sarcastisch!
Op woensdag ging ik lunchen met Isabelle en Claire, een meisje dat ook naar Sydney gaat. Het was erg gezellig en ik heb nu sowieso al 1 contact in Sydney. In de avond ben ik gaan koken met 2 Taiwanese kamergenoten. Het was echt super lekker en weer eens wat anders dan pasta met gehakt.
De volgende dag ben ik met Isabelle naar wat musea gegaan en ben ik daar blijven eten. In de avond had ik afgesproken om met een paar Duitsers naar de rivier te lopen en ik was de gids. Vraag me niet hoe we er kwamen maar we kwamen er. Er gaan trouwens echt massaal veel Duitsers naar Australië toe. Dat verklaart misschien mijn omgang met heel veel Duitsers.
Verder probeer ik zo goedkoop mogelijk te leven door bijvoorbeeld alleen maar water te drinken. Het heeft weliswaar een vieze chloorsmaak maar ik raak eraan gewend. Er zijn ook mensen hier die de hele dag door rijst eten omdat het goedkoop is.
Mijn volgende bericht zal ik plaatsen in Byron Bay en ik denk dat ik iedere week een verslag zal plaatsen.
Jullie denken nu dat het hier heel erg warm is, maar het is hier maar 21 graden dus ik zit hier gewoon met een lange broek en een dikke trui. Hetzelfde gekleed als jullie dus. Volgende week zal het wel weer wat warmer worden en dan zal ik aan jullie denken!

Liefs,
Evelien



  • 13 Oktober 2012 - 09:21

    Patricia:

    Lieve Evelien,
    Gefeliciteerd met je vader.
    Een leuk verslag en als ik het goed begrijp, gaat je Duits er op vooruit.
    Ik ben benieuwd hoe je Byron Bay zult vinden. Toen ik er was, 10 jaar geleden geloof ik, was het nog wel echt hippy.
    Hier in Madrid is de temperatuur nu ook gedaald.
    Geniet jij maar van een mooie lente!
    Kusjes, Patricia en Karin

  • 14 Oktober 2012 - 14:12

    Gabrielle:

    Lieve Evelien,

    Wat een leuk verhaal weer. Ik moest zo lachen dat je schreef dat je aan je eerste schooldag moest denken omdat Isabelle zo veel foto's had gemaakt.
    Erg leuk dat je zoveel verschillende mensen ontmoet. Klinkt wel als afzien als je zo goedkoop mogelijk wilt leven met water drinken. Byron Bay zal hierin wel verandering brengen; daar lijkt het alsof water wordt ingeruild voor bier en wijn.
    Hoe bevalt het in Byron Bay?
    Ik hoorde zojuist van Isabelle dat je je MP3-speler bij haar hebt laten liggen (lag onder de computer; een heel logische plek voor een MP3speler).

    Veel plezier in Byron Bay. We kijken uit naar je volgende verhaal.

    Liefs,

    Omi, Gabrielle, Menno, Christiaan, en Lara

  • 14 Oktober 2012 - 20:59

    Tini (en Bart):

    Hoi Evelien,
    Stoer hoor, hoe je de eerste week al bezig bent geweest. We zijn benieuwd naar je verhalen en zullen je blijven volgen op deze site.
    Wees vooorzichtig en veel plezier.
    Tini

  • 17 Oktober 2012 - 14:00

    Mama:

    Lieve Evelien,

    Klinkt allemaal leuk. Al een leuke Australier (oid) opgedaan? Liever niet zoals je weet. Dit weekend gaan we naar Australische temperaturen ( boven de 20 gr). Daar na zal het wel snel afgelopen zijn. Raar idee om hier allemaal jassen van jou aan de kapstok te zien hangen en te weten dat je die pas in het voorjaar gaat dragen.Hoop snel weer een verhaal van je te kunnen lezen.

    Liefs,

    mama

  • 17 Oktober 2012 - 14:00

    Mama:

    Lieve Evelien,

    Klinkt allemaal leuk. Al een leuke Australier (oid) opgedaan? Liever niet zoals je weet. Dit weekend gaan we naar Australische temperaturen ( boven de 20 gr). Daar na zal het wel snel afgelopen zijn. Raar idee om hier allemaal jassen van jou aan de kapstok te zien hangen en te weten dat je die pas in het voorjaar gaat dragen.Hoop snel weer een verhaal van je te kunnen lezen.

    Liefs,

    mama

  • 17 Oktober 2012 - 22:05

    Angela:

    Hoi Eveliene,

    Wat goed van je dit Blog, ze kunnen we je allemaal volgen. Zo te lezen gaat het goed met je. geniet ervan en Frans en ik zullen je volgen in je reis.

    Gr Angela

  • 21 Oktober 2012 - 03:01

    Evelien Van Bentum:

    @Gabrielle
    Het is hier geweldig. De relax-cultuur van Australië zie je hier duidelijk terug. Ik heb al veel gedaan en leuke mensen ontmoet!

    @mama
    Absoluut! Niet 1 he, dat is een beetje mager. Ik heb trouwens erg veel geluk want er zijn 30 rugbyteams in Byron nu! Ik kan dus kiezen :)

  • 21 Oktober 2012 - 07:40

    Isabelle:

    Hoi Evelien,

    Hoorde van mijn collegaatje die een bruiloft had in Byron Bay( van haar broer) dat het gisteren(zaterdag) heel winderig was daar maar lekker warm...net zoals hier...alhoewel het hier nu een beetje te warm is(lees benauwd). Garry is gisteren wezen kijken naar De Wallabies tegen de All Blacks, zowaar hebben de Wallabies eindelijk eens niet verloren(gelijk gespeeld).
    Hoe lang blijf je nog in Byron Bay?Veel plezier daar met al die rugby spelers!!!!! Heb je al ingeschreveb voor de 10 km run volgende week? Je MP3 player zou nu aangekomen moeten zijn of maandag, check maar even met receptie...heb hem op woensdag op de post gedaan.
    Liefs
    Isabelle& Garry

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Evelien

Hoi! Ik ben Evelien van Bentum en op dit moment trek ik voor 7 maanden door Australië. Hierna ga ik voor 1 maand naar Nieuw-Zeeland. Daarna kom ik weer terug in Brisbane en trek ik vanuit Brisbane naar Noosa en Fraser Island (maar mijn plan is al meer dan 100 keer veranderd). Veel plezier met het lezen van mijn reisverslagen en laat gerust een reactie achter. Liefs, Evelien Update: Ik ga 6 maanden stagelopen/ vrijwilligerswerk doen in India (Coimbatore) op een straatjongerenproject. Ik zal jullie zoveel mogelijk op de hoogte houden!

Actief sinds 26 Aug. 2012
Verslag gelezen: 450
Totaal aantal bezoekers 18690

Voorgaande reizen:

11 Februari 2016 - 26 Juni 2016

stage in India

28 September 2012 - 09 Juni 2013

backpacken in Australië en Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: