Cockroaches, spierpijn en yaka's - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Evelien Bentum - WaarBenJij.nu Cockroaches, spierpijn en yaka's - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Evelien Bentum - WaarBenJij.nu

Cockroaches, spierpijn en yaka's

Blijf op de hoogte en volg Evelien

05 Oktober 2012 | Australië, Brisbane

Hoi iedereen!

Hier weer een berichtje van de dappere backpackster. Ik ben dus aangekomen afgelopen zondag, mochten jullie ongerust zijn.
Om 11.00 u werd ik opgehaald van het vliegtuig door m'n tante en m'n oom. Toen we aankwamen bij het appartement keek ik met grote ogen naar de enorme moderne ruimte. Wat was het immens groot voor iets midden in de stad. Toen ik eenmaal m'n tas (of ik moet nu zeggen backpack) had neergezet, gingen we meteen als een soort welkom boodschappen doen en meubels uitzoeken! Echt supertof! Maar we aten ook een broodje hamburger.
De volgende dag (maandag dus) gingen we naar het stadscentrum om een mobieltje uit te zoeken. Ik heb een super luxe Samsung nogwat uitgekozen die net zo modern is als ik. Helaas geen camera, ping, whatsapp en internet erop. Balen joh!
Dinsdag gingen we wat bankzaken regelen en gingen we hostels bezoeken. Ik had meteen een woord bijgeleerd: cockroaches. In het begin had ik als plan om de goedkoopste hostels uit te zoeken maar toen ik hoorde dat daar ook vaak allemaal beestjes zitten, heb ik mijn plan gewijzigd. 's-Avonds aten we Vietnamees in South Bank. Daar is een groot strand midden in de stad.
Woensdag liep ik naar South Bank toe (zo 2 uur heen en 2 uur terug) om CV's te geven aan restaurants. Net als in Londen, wilde ik nu ook gewoon liever geen geld uitgeven aan het openbaar vervoer. Dat is weer een paar dagen eten. Bovendien had ik toch alle tijd. In de avond ging ik met Isabelle (tante) mee om te boxen. Ik had verwacht dat het niet zo heel intensief zou zijn aangezien ik een redelijke conditie heb vanwege het hardlopen. Toen ik daar echter aankwam, was het toch iets intensiever dan ik had gedacht. 40 push-ups in een training is niet echt iets wat ik gewend ben. Naderhand voelde ik allemaal spieren waarvan ik niet eens wist dat ik ze had.
Gisteren ben ik verrotte bladeren uit de Yaka's (bomen) gaan halen van Isabelle als bijbaantje. Verder heb ik nog aan 'jobhunting' gedaan op internet en ben ik in de ochtend gaan hardlopen en verdwalen.
Vandaag ben ik weer gaan hardlopen. Dit keer wel wat vroeger (06.00 u) want dan is het nog lekker fris. Natuurlijk verdwaalde ik weer. Het zou namelijk echt heel vreemd zijn als ik dat een keertje niet deed. Verder ben ik weer naar South Bank gelopen en nog wat verder naar de Botanic Gardens. Ik vind dat we zoiets wel mogen hebben in Etten-Leurcity. Als je de foto's ziet, dan snap je waarom.
Morgen vertrek ik naar het YHA hostel en begint het echte backpacken pas echt!

Liefs,
Evelien

  • 05 Oktober 2012 - 10:43

    Marianne:

    Hey Evelien!
    Gelukkig ben je goed aangekomen! Is niet niks zo´n trip in je uppie. Ik hoop dat je snel je weg vindt met een hostel en als het even kan een baantje zodat er wat geld binnenkomt. Zo te zien is het al lekker zomers weer daar. Als je het goed vindt, stuur ik je link door naar Koen zodat hij ook op de hoogte kan blijven van je belevenissen. En het is ook leuk voor zijn vriendin Veerle die per februari aan een half jaar studie begint in Melbourne. Kan ze alvast wennen.

    Tot zover. Groetjes & veel plezier gewenst vanuit sunny spain!

    Marianne

  • 05 Oktober 2012 - 13:09

    Evelien Van Bentum:

    Hoi Marianne!
    Het is hier al erg warm inderdaad. Nu begint het ongeveer zomer te worden en zondag wordt het 35 graden. Ik vind het prima alleen ik denk dat ie mijn link al heeft via de facebookpagina. Hetzelfde geldt voor Veerle. Het zou goed kunnen dat ik in februari in Melbourne zit! Ik neem dan wel contact op met Veerle via facebook.

    Groetjes,
    Evelien

  • 05 Oktober 2012 - 13:45

    Gabrielle:

    Lieve Evelien,

    Veel succes morgen! Leuk verhaal met veel droge humor heb je geschreven. Erg leuk om te lezen.

    Liefs,

    Gabrielle

  • 05 Oktober 2012 - 15:11

    Iris:

    heee evelien,

    ik vind het echt leuk dat je verslagen schrijft , ik hoop dat je nog veel leuke dingen daar gaat doen. ik mis je wel hoor hihi,

    liefs,

    Iris

  • 05 Oktober 2012 - 17:01

    Emily:

    Hey,

    Je verslagen zijn echt leuk:D
    het is echt beter dat je nu in Australië zit! In Nederland is het kkoud en het regent telkens wanneer ik naar mijn werk moet:( Ach, nog even doorzetten en dan kan ik ook weg. Heel veel succes morgen als je echt gaat backpacken. Ik hoop dat je morgen wel niet meer zo'n last hebt van je spierpijn, anders kom je zo langzaam vooruit:) Aan de andere kant, je hebt nu toch alle tijd dus dan mag dat!

    groetjes,

    Emily

  • 05 Oktober 2012 - 18:35

    Merlijn:

    Heee eef!
    Zo te horen ben je al druk beziig!
    Fijn dat het lekker weer is want hier is het echt 3keer niks.
    Hebben de fanatieke hockeytrainingen niet gezorgd voor een topconditie haha!
    Heeeel veel succes morgen!
    Liefss,
    Merlijn

  • 07 Oktober 2012 - 11:39

    Mylene:

    Lieve Eveline.

    Nou, het is wel duidelijk hoe je het in Australië hebt. Spannend dus! Blijf ons aub berichten over je woelige bestaan om ons mee te laten genieten. Heel veel kusjes en succes.

    Mylene

  • 07 Oktober 2012 - 13:55

    Evelien Van Bentum:

    Bedankt voor alle lieve reacties! Dat maakt het alleen nog maar leuker om te schrijven!
    Merlijn, die man was helemaal verbaasd dat ik aan hockey deed want hij zei dat ik dit toch wel zonder moeite heb moeten kunnen doen, haha.

  • 09 Oktober 2012 - 20:12

    Gabrielle:

    Welke man?

  • 10 Oktober 2012 - 04:53

    Elma:

    Hooii evelien!

    Aangezien t me niet lukte om je te vinden op facebook, dan maar even zo!

    Heb n vraagje, heb bij de yha mn bikini-broekje ( en handdoekje) laten liggen :( stomm! Is er n mogelijkheid dat jij die kunt opvragen bij de balie en meeneemt naar byron? Hoop dat je me een smsje kunt sturen of even mailt? Elma.vanvelzen@live.nl
    Xx elma

  • 10 Oktober 2012 - 08:03

    Evelien Van Bentum:

    @Gabrielle
    de man die het begeleidde.

    @Elma
    Oke, dat is goed. Ik zal het proberen en dan laat ik je het wel weten! x

  • 11 Oktober 2012 - 22:37

    Evelien Van Bentum:

    Hoi Evelein

    Wat heb je veel fans als naar de reakties kijk. Was je me vergeten om te skypen donderdagmiddag om 12.15 local time? Probeer het nog eens een keer dan kunnen we nog wat bijpraten. Je moeder is erg zenuwachtig voor haar eindgesprek morgenvroeg.Niet nodig naar mijn mening gaat ze cum laude afstuderen. Nou eeffie all the best en ik zie je wel op skipe

    Groetjes Opa

  • 12 Oktober 2012 - 02:22

    Evelien Van Bentum:

    Nee, ik was je niet vergeten. Toen ik het probeerde, wilde skype niet meewerken. We kunnen het misschien wel op een andere dag proberen. De tijden vallen een beetje ongelukkig. Morgen om 09.30 u kan het wel. Om 08.30 u skype ik met Marlot en om 09.00 u met papa en mama.
    Ik denk het ook inderdaad. Maar het zou raar zijn als ze geen zenuwen had. Ik denk dat het allemaal wel goedkomt.

    Groetjes,
    Evelien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Evelien

Hoi! Ik ben Evelien van Bentum en op dit moment trek ik voor 7 maanden door Australië. Hierna ga ik voor 1 maand naar Nieuw-Zeeland. Daarna kom ik weer terug in Brisbane en trek ik vanuit Brisbane naar Noosa en Fraser Island (maar mijn plan is al meer dan 100 keer veranderd). Veel plezier met het lezen van mijn reisverslagen en laat gerust een reactie achter. Liefs, Evelien Update: Ik ga 6 maanden stagelopen/ vrijwilligerswerk doen in India (Coimbatore) op een straatjongerenproject. Ik zal jullie zoveel mogelijk op de hoogte houden!

Actief sinds 26 Aug. 2012
Verslag gelezen: 619
Totaal aantal bezoekers 18706

Voorgaande reizen:

11 Februari 2016 - 26 Juni 2016

stage in India

28 September 2012 - 09 Juni 2013

backpacken in Australië en Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: