Vispicknick, gardening en pie - Reisverslag uit Casino, Australië van Evelien Bentum - WaarBenJij.nu Vispicknick, gardening en pie - Reisverslag uit Casino, Australië van Evelien Bentum - WaarBenJij.nu

Vispicknick, gardening en pie

Door: Evelien

Blijf op de hoogte en volg Evelien

02 November 2012 | Australië, Casino

Hoi iedereen!

Na 2 weken Brisbane en 2 weken Byron Bay zit ik nu in de enorme beroemde wereldstad Casino! Ik vond het vorige week niet waard om een verhaal te schrijven aangezien de hoogtepunten pannenkoeken eten en beachvoetbal waren. Deze week is daarentegen veel interessanter. Maandag 28 oktober begon mijn grote Wwoof-avontuur. Georgie en ik werden opgehaald van de bushalte in Ballina waarna we vervolgens een vispicknick kregen. Rond een uur of 5 nam Georgie de bus terug aangezien ze een baan kreeg van de hostel in Byron Bay in ruil voor accommodatie. Ik sloeg m’n eigen weg in en ging met Marie en Nick mee.
De volgende dag moest ik meteen hard ploeteren op het platteland; onkruid trekken en de plantjes water geven. Daarna vroeg Marie of ik iets Hollands klaar kon maken. Aangezien wij niet zo’n enorme culinaire keuken hebben, maakte ik een appelperentaart terwijl Marie mij allerlei reisverhalen vertelde. Tussendoor vroeg Nick of ik wilde luisteren naar de repetitie van 1 van zijn leerlingen, een drummende jongen van 18 jaar. Terwijl ik mijn HAVO-diploma net heb gehaald speelt deze jongen al in het Operah House in Sydney. Behoorlijk indrukwekkend dus.
Op woensdag moest ik alweer enorm hard werken. Ik moest het zwembad schoonmaken. Nick vond dat ik daarna wel hard genoeg had gewerkt en zei dat ik maar even een duik moest nemen in het zwembad. In de avond aten we zelfgemaakte sushi.
De dag erna ging ik samen met Marie cd’s in hoesjes stoppen en vervolgens in de muziekboeken van Nick. Na 150 boeken was ik alweer klaar en kon ik weer in het zwembad plonzen. Ik moet zeggen, het leven als een Wwoofer is zwaar.
Vandaag ben ik een plan gaan maken voor Australië. Ik met een plan. Ik weet het, dat is nieuw maar misschien wel iets handiger. Ik weet nu waar ik absoluut heen wil. The Kimberley stond hoog aan mijn lijstje maar kan ik helaas niet zien aangezien het totaal niet op de route ligt. Dat betekent dus dat ik nog een keer terug moet. Shit, dat is balen. Tussen-de-middag gingen we lunchen in Lismore; een chickenpie. In Australië zijn ze gek op pie dus ik moest het hoe dan ook proberen. Daarna kocht ik een super fashionable broek voor het plukken van blueberries. In de avond gingen we uiteten en at ik voor het eerst in Australië ijs!
Morgen ga ik met Marie en Nick naar een festival en vertrek ik in de avond naar Coffs Harbour. Om eerlijk te zijn heb ik er totaal geen zin in maar het moet. Ik zal toch moeten overleven in het superdure maar oh-zo-geweldige Sydney.

Liefs,

• 03 November 2012 - 11:40

Mama:

Hoi Evelien,

Ik ben blij dat je enkele huishoudelijke vaardigheden leert. Wanneer ga je echt koken? ( behalve pasta). Want je weet het, de liefde van een man.......
    Ik hoop dat je het in Coffs Harbour net zo naar je zin hebt als in Casino. Lekker lijkt mij dat; blueberrys! Probeer er maar veel te eten! Ze zijn supergezond!
    Xxxx mama

• 03 November 2012 - 12:19

Evelien Van Bentum:

Hoi mama,

Wanneer het echte eten in de aanbieding is ;') Morgen ga ik salade maken en ik heb al een keer aardappels en boontjes gekookt en Australische burgers gebakken! Het is niet dat ik nonstop pasta eet.
    Ik heb Jessie (22) trouwens geleerd hoe ze macaroni moest maken en Paula (23) geleerd wanneer haar aardappels klaar waren. Dus ik vind dat ik al een aardige chef ben.
    Op dit moment verblijf ik in de Plantation backpackers hotel maar morgen vertrek ik naar Aussietel backpackers want die staat erg hoog aangeschreven en is niet te duur.
    Tot morgen op skype!

xx,

• 03 November 2012 - 15:43

Emily:

hey evelien,

Het leven van een Wwoofer klinkt inderdaad erg zwaar, al dat zwemmen in het zwembad:P
    Ben je van plan om vaker te gaan Wfoofen?
    Je maakt trouwens wel lekkere dingen in Australië, appelperentaart en sushi...
    Als je zo doorgaat kun je misschien ook nog wel even meedoen met Australian masterchef;)
    Hoe was de Australische chickenpie eigenlijk, lekker?
    En lukt het een beetje met plannen? Ik las in je verslagje over die jongen die in Opera house drumt en toen dacht ik opera house in Sydney is wel leuk/mooi om te bezoeken, dat zou ik denk ik doen wanneer ik in Sydney zou zijn!

groetjes,
    Emily

• 05 November 2012 - 09:56

Evelien Van Bentum:

Hoi Emily,

Ja, absoluut! Ik wil misschien gaan Wwoofen in de Blue Mountains en misschien vlakvoor dat ik naar Sydney ga.
    De Australische chickenpie was erg lekker!
    Ja hoor, het is opzich wel te doen. Ik weet ongeveer waar ik heen wil maar nog niet precies maar dat vogel ik wel uit tijdens m'n reis. Jep, Sydney Opera House lijkt me ook heel tof! Het is volgens mij heel gaaf om iets van een voorstelling bij te wonen maarja, ik denk niet dat ik dat ga doen. beetje duur en niet veel backpackers zullen dat doen. ik ga er wel langs hardlopen :)
    Weet je al wanneer je precies vertrekt naar Afrika?

Liefs,

Evelien

Hoi! Ik ben Evelien van Bentum en op dit moment trek ik voor 7 maanden door Australië. Hierna ga ik voor 1 maand naar Nieuw-Zeeland. Daarna kom ik weer terug in Brisbane en trek ik vanuit Brisbane naar Noosa en Fraser Island (maar mijn plan is al meer dan 100 keer veranderd). Veel plezier met het lezen van mijn reisverslagen en laat gerust een reactie achter. Liefs, Evelien Update: Ik ga 6 maanden stagelopen/ vrijwilligerswerk doen in India (Coimbatore) op een straatjongerenproject. Ik zal jullie zoveel mogelijk op de hoogte houden!

Actief sinds 26 Aug. 2012