jelly, nacho's en de Happybus - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Evelien Bentum - WaarBenJij.nu jelly, nacho's en de Happybus - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Evelien Bentum - WaarBenJij.nu

jelly, nacho's en de Happybus

Door: Evelien

Blijf op de hoogte en volg Evelien

21 Oktober 2012 | Australië, Byron Bay

Hoi iedereen!

Vorige week zondag om 16.00 u ben ik aangekomen in het hippiestadje Byron Bay. Ik had verwacht dat alle hippies ondertussen wel uitgestorven waren hier maar ik had het mis. Meteen toen ik de bus uitstapte samen met een Engels meisje (Georgie) zagen we al een aantal baarden rondlopen. Met het shuttlebusje gingen we naar ons resort wat 300 meter van het strand ligt. Het hostel is ontzettend sfeervol en fijn, wat ik niet had verwacht als koopjesjager.
Maandag maakte ik samen met Georgie, Paula (Duits) en Martina (Zwitsers) een wandeling naar de beroemde vuurtoren. We kregen een rondleiding in de vuurtoren en vanaf dat moment kwam ik erachter dat je echt niet in een vuurtoren kon wonen (helaas Marlot). Het uitzicht was geweldig en dat maakte de bewolkte dag weer helemaal goed. In de avond gingen we dineren bij Cheeky Monkeys voor 5 dollar. Deze keer geen rijst of pasta maar nacho’s met beef!
De volgende dag gingen we surfen en wonder boven wonder; ik kon zowaar staan op een surfboard! Wel met hulp, maar hee, iedere professional is een beginner geweest. In het begin was ik nerveus voor het feit dat ik altijd alles verkeerd begrijp of totaal niet kan. Maar toen het eenmaal was begonnen, vond ik het onwijs gaaf! In de avond zijn we met uit gegaan in een raar café om het worstelen in jelly te zien. Het is ongelooflijk maar je kunt daar serieus heel veel geld mee winnen. Toch zag ik het niet zo zitten om tegen 1.85 m lange meiden te worstelen.
Op woensdag ben ik weer op zoek gegaan naar werk wat weer niet te vinden was. Ik heb wel geprobeerd om te solliciteren; van marktvrouw tot schoonmaakster in een luxe resort. In de avond zijn we letterlijk rennend naar de vuurtoren gegaan om de zonsondergang te zien. Na wat mooie foto’s te hebben gemaakt, liepen we terug het resort aangezien we 4 minuten te laat aankwamen voor de shuttlebus.
De dag erna ging ik weer wanhopig opzoek naar werk wat wederom niet te vinden was. In de avond zijn we uit gegaan en hebben we een white T-shirtcontest gekeken aangezien een vriendin daar aan meedeed. Ook daar kon je weer veel geld mee winnen maar alweer weerhield me iets. Als mijn danskwaliteiten sexyer waren geweest, had ik absoluut meegedaan.
Vrijdag was een rustige dag en zijn we in de avond weer uit geweest. Je zou denken dat ik nu ondertussen wel blut was, maar aangezien ik geen bier voor 5 dollar wil betalen blijft het gratis voor mij.
De volgende dag gingen we naar Nimbin, soort klein-Amsterdam vanwege de weed. Vanaf het moment dat we uit de Happybus stapte, kwamen er mensen naar ons toe met de vraag: 'Do you want some cookies?'. Het was erg gezellig en ook hier zagen we weer vreemde figuren rondlopen. Alles stond in het teken van weed. In de avond zijn we naar een Beachparty gegaan die achteraf illegaal bleek te zijn.
Nu zit ik te typen in het zonnetje en zometeen ga ik waarschijnlijk mijn gratis surfboard huren om mijn skills te laten zien in de zee.
Volgende week ga ik misschien Wwoofen (werken in ruil voor accomodatie en eten) dus dat zal wel wat anders zijn.

Liefs,
Evelien

• 21 Oktober 2012 - 13:00

Emily:

Heyhey,

Jij maakt echt grappige dingen mee:P
    Supergaaf dat het surfen lukt. Aan het eind van de reis ben je gewoon een professionele surfer!
    En die beach party, hoe kwam je erachter dat die illegaal was?
    Ik hoop dat het Wwoofen wel wat wordt, in plaats van die bijbaantjes. Hopelijk kom je bij aardige mensen terecht:D
    Ik heb nu ondertussen mijn vliegticket voor zuidafrika geboekt en zaterdag 24 november is de voorbereidingsdag. Ik vind het nu wel spannend worden, maar als ik je verslagen lees krijg ik toch weer zin in zuidafrika (heel vreemd eigenlijk want jij bent aan het backpacken in australië, maar goed ik kan er niets aan doen)

• 21 Oktober 2012 - 13:31

Marlot:

HET KAN WEL!

• 22 Oktober 2012 - 02:27

Evelien Van Bentum:

@ Emily
    de politie kwam eraan ;)
    ik weet sowieso dat het aardige mensen zijn. ik heb het iets anders gedaan dan je normaal zou doen. normaal moet je betalen voor een lidmaatschap van Wwoof maar wij kwamen een koppel toevallig tegeng op het strand, raakten aan de praat en toen kwamen we erachter dat ze mensen voor Wwoofen zochten. Volgende week vertrek ik naar Casino samen met Georgie en kan het beginnen!
    ahh, voor jou komt het nu ook al heel dichtbij! Ga je een blog bijhouden of is dat niet mogelijk?

• 22 Oktober 2012 - 19:37

Emily:

Nou, dat is wel beter dat je zo'n koppel bent tegengekomen! Scheelt toch weer geld als je geen lidmaatschap hoef te betalen en je weet meteen dat het aardige mensen zijn.
    Ik weet nog niet zeker of ik een blog bij ga houden. We hebben alleen maar op 4 oude computers met internet (die ik met in ieder geval nog 60 anderen moet delen)
    Ik ga wel zeker nieuwsbrieven sturen per email want dat kan wel en dan ik kijk nog wel even of ik ook een blog aanmaak. Al die keren dat ik op internet kan, zal ik in ieder geval wel iets op facebook proberen te plaatsen:D

veeel succes met Wwoofen volgende week!

Evelien

Hoi! Ik ben Evelien van Bentum en op dit moment trek ik voor 7 maanden door Australië. Hierna ga ik voor 1 maand naar Nieuw-Zeeland. Daarna kom ik weer terug in Brisbane en trek ik vanuit Brisbane naar Noosa en Fraser Island (maar mijn plan is al meer dan 100 keer veranderd). Veel plezier met het lezen van mijn reisverslagen en laat gerust een reactie achter. Liefs, Evelien Update: Ik ga 6 maanden stagelopen/ vrijwilligerswerk doen in India (Coimbatore) op een straatjongerenproject. Ik zal jullie zoveel mogelijk op de hoogte houden!

Actief sinds 26 Aug. 2012