De allerlaatste dag in Australië! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Evelien Bentum - WaarBenJij.nu De allerlaatste dag in Australië! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Evelien Bentum - WaarBenJij.nu

De allerlaatste dag in Australië!

Door: Evelien

Blijf op de hoogte en volg Evelien

08 Juni 2013 | Australië, Brisbane

Hoi iedereen!

Na Auckland, kwam ik weer aan in Brisbane (voor de 3e en laatste keer). Ik heb het weekend doorgebracht door naar de art gallery te gaan, hardlopen en skateboarden door de stad. Vervolgens ging ik naar Fraser Island.
Er was plek voor 20 personen. Er was echter een groep van 10 mensen. Ik werd opgehaald in Brisbane en van Brisbane reden we door naar Noosa en van Noosa naar Rainbow Beach. Dat hebben we ook nog even kunnen verkennen. Het voelde best raar om weer aan de oostkust te zijn. De oostkust was iets wat ik in het begin al had bezocht en nu was ik ineens terug.
Vanaf Rainbow Beach namen we de boot naar Fraser Island. Daar reden we over het strand naar Lake Birrabeen. Ondanks dat het maar 20 graden was, heb ik er toch gezwommen! Vervolgens deden we een bushwalk die best wel mooi was. Het was er ontzettend groen en er waren vrij verschillende aparte bomen. In de avond gingen we naar de sterren kijken op het strand. Het was net zo helder als bij de Uluru. En dat zegt iets.
De volgende dag gingen we naar het Maheno shipwreck, Indian Head en Eli Creek waar we lunch hadden. Daarna gingen we weer terug naar Rainbow Beach, Noosa en Brisbane.
In Brisbane heb ik nog de verjaardag gevierd van Evan, een Canadees die ik leerde kennen in NZ. Ik heb hem samen met 3 andere aupairs rondgeleid door Brisbane.
Gisteren heb ik John voor de laatste keer gezien. Dat was de vriend waarmee ik in Melbourne 2 maanden mee was opgetrokken tijdens werk en in het weekend. We waren een team (of nouja, dat hadden we samen besloten aangezien het eigenlijk niet mogelijk was om samen te werken).
En dan nu is de dag aangebroken dat ik naar huis moet. Mijn reisschema ziet er als volgt uit:
vertrek uit Brisbane - 10.50 pm
aankomst in Taipei - 5.45 am
16 overstaptijd in Taipei > tour door Taipei om oa het grootste gebouw van de wereld te zien.
vertrek uit Taipei - 10.05 pm
stop in Bangkok
aankomst in Amsterdam - 09.15 am
Een lange vlucht dus!
Ik kan me nog het gevoel herinneren toen ik hier aankwam. Dit was niks voor mij. Dit was voor mensen die fatsoenlijk Engels konden spreken, mensen die wisten wat ze deden, mensen met een plan, mensen die spontaan genoeg waren om vrienden te worden met iedereen. Achteraf is dit niet helemaal waar. Ik sprak in het begin niet fatsoenlijk Engels, ik wist niet waar ik aan begonnen was, ik had geen plan en mensen die me kennen weten dat ik vrij verlegen ben. Maar toch heb ik het gered in dit reusachtige land in m'n eentje. Dit is de beste keuze die ik heb gemaakt en ik kan het iedereen aanraden om een keer 'alleen' te reizen. Want in principe reis je niet alleen. Je leert iedere keer nieuwe mensen kennen.
Hopelijk hebben jullie genoten van alle reisverhalen en de foto's op facebook.
Tot snel!

Liefs,
Evelien

  • 09 Juni 2013 - 10:57

    Marlot:

    Je was toch al voorbestemd om een risktaker te zijn :p

  • 09 Juni 2013 - 12:26

    Opa Rinus:


    Hi evelien

    Met veel plezier en belangstelling voor jou helaas het laatste reisverslag gelezen. Ik heb daarna alle vorige verslagen op mijn gemak nog eens doorgelezen en het las als een roman. Ik ben er van overtuigd dat ik een andere kleindochter terug krijg dan die een jaa geleden als een onervaren meiske wegging. Ik ben geweldig trots op je en vertel het danook tegen iedereen die het horen wil wat een dappere kleindochter ik heb. Geweldig..... ik zou het vroeger niet gedurfd hebben. Ik wens je een comfortabele vlucht terug en kijk uit naar je happy landing in Amsterdam. Groetjes aan de familie in Australie.

    Veel leifs

    Opa Rinus

  • 09 Juni 2013 - 20:22

    Tini (en Bart):

    Hoi Evelien,
    Fijn dat je zo'n mooie ervaring hebt gehad. Goede reis terug en tot gauw ziens.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Evelien

Hoi! Ik ben Evelien van Bentum en op dit moment trek ik voor 7 maanden door Australië. Hierna ga ik voor 1 maand naar Nieuw-Zeeland. Daarna kom ik weer terug in Brisbane en trek ik vanuit Brisbane naar Noosa en Fraser Island (maar mijn plan is al meer dan 100 keer veranderd). Veel plezier met het lezen van mijn reisverslagen en laat gerust een reactie achter. Liefs, Evelien Update: Ik ga 6 maanden stagelopen/ vrijwilligerswerk doen in India (Coimbatore) op een straatjongerenproject. Ik zal jullie zoveel mogelijk op de hoogte houden!

Actief sinds 26 Aug. 2012
Verslag gelezen: 356
Totaal aantal bezoekers 18668

Voorgaande reizen:

11 Februari 2016 - 26 Juni 2016

stage in India

28 September 2012 - 09 Juni 2013

backpacken in Australië en Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: