de psychologe, bezoek en een briesje - Reisverslag uit Coimbatore, India van Evelien Bentum - WaarBenJij.nu de psychologe, bezoek en een briesje - Reisverslag uit Coimbatore, India van Evelien Bentum - WaarBenJij.nu

de psychologe, bezoek en een briesje

Blijf op de hoogte en volg Evelien

24 Mei 2016 | India, Coimbatore

Hoi!

Hierbij weer een reisverslag! Deze keer wat minder boeiend aangezien ik druk bezig met het afronden van schoolopdrachten. Ik ga een presentatie geven over een 'alternatief' preventieprogramma voor de kinderen met een drugsprobleem. Ik zal hier een deel van vertellen. Echter ben ik niet zeker in hoeverre ik serieus genomen zal worden. Daarom heb ik besloten om een deel van de presentatie over te dragen aan een psychologe die daarin gespecialiseerd is. Zij is Indiaas én opgeleid. Komt wat overtuigender over. Nu nog even wachten op haar antwoord via de mail. Daarnaast ga ik een presentatie geven over het slaan en de verschillende visies daarop. Ik begin niet meteen met alternatieven aandragen want als ik hun visie niet kan veranderen, dan houdt het al snel op. Hopen dat het wordt en anders jammer maar helaas.
Op dit moment is het vrij rustig op het project vanwege de zomervakantie. Sommige jongens zijn weer naar huis om bij hun ouders even te zijn en anderen zijn weer naar huis om even het vertrouwelijke lijmpotje weer te gebruiken (ik word op de hoogte gesteld door het personeel hier). Deze week en volgende week zullen de meesten terugkomen en zal alles weer zoals vanouds zijn. Cricket, pogingen tot sociale vaardigheidstrainingen, speltherapie en jongens die weer weg proberen te sneaken. Ik mis sommige stiekem toch wel een beetje. Een heel klein beetje.

Verder is hier nog een oud-vrijwilligster langs geweest, Eefje. Zij heeft in 2007-2008 bij de organisatie gezeten voor 7 maanden. Er schijnt veel veranderd te zijn. Zo bestond de hele groep CWC-jongens nog helemaal niet. Verder was het wel prettig om met iemand Nederlands te praten. Daarnaast was dit meteen een mooi excuus om uit eten te gaan en brownies te eten. Ook hebben we de jongens mee uit eten genomen langs de weg voor pani puri. De jongens leken weer dagen niets gegeten te hebben waarna ze 4 porties kregen. En dit was natuurlijk slechts een snack. Daarna kwam er nog het avondeten.

Ik ben trouwens een dikke pro geworden in het aandoen van een sari. Na 3 keer met hulp, ben ik eindelijk in staat om binnen 45 minuten een sari te dragen! En dat mijn linkshandigheid. Ik heb het gevoel dat ik weer wat heb bereikt in m'n leven.

Oh, en groot nieuws over het weer! In Delhi is het dan wel 50 graden, hier heeft het drie keer geregend in een week. Gewoon 3 keer! En ik kan zelfs zonder de ventilator slapen. Ik ben dan ook overtuigd dat zodra ik over 5 weken (25 juli) in Delhi zit, dat het dan gewoon lekker 20 graden met een briesje zal zijn.

Liefs,

• 25 Mei 2016 - 09:02

Isabelle:

Lieve Evelien,

Succes met de afrondingen van je schoolopdrachten en klinkt als een slim plan om de lokale Indiase psychologe de presentatie te laten geven, hoop dat het gaat lukken.
    Je ziet er overigens schitterend uit in de sari ...als een echte Indiase ( even de kleur haren en ogen weg denken!).
    Was ook in nieuws hier over de hitte in Delhi en we moesten aan je denken. Overigens is het hier ook nog steeds warm en heel droog. Morgen 30 graden terwijl het bijna winter is!
    Veel liefs en sterkte met je opdrachten.
    Isabelle & Garry

• 28 Mei 2016 - 10:33

Mama:

Hoi Evelien,
    Wat een herkenbare foto's! Het konijn kijkt niet zo blij. Weet hij wat zijn voorland is?fijn dat je die jongen met de suikerspinnen toch nog op de foto hebt gezet. Van de foto van het vlees zou je direct vegetariër worden.....veel succes met je komende periode. Gaat helemaal goedkomen. Liefs mama.

• 24 Juni 2016 - 15:08

Siham En Majda:

Dáááááááág lieve Evelien,
    Hierbij een kort berichtje van je lieve en leuke medestudenten helemaal vanuit Eindhoven!
    Wij zijn hier aan het stressen met alle deadlines die om onze oren heen vliegen. We hopen dat jij het leuk hebt in India, dat je veel gezien en geleerd hebt. We zijn enorm benieuwd naar je verhalen!

Heel veel liefs,

Siham en Majda

• 24 Juni 2016 - 20:39

Evelien:

Hoi Siham en Majda!

Hahaha, vandaar dat jullie nu studieontwijkend gedrag aan het vertonen zijn en mijn blog zijn gaan lezen ;)
    We spreken wel weer een keer af en dan praten we elkaar weer helemaal bij!

Liefs,

Verslag uit: India, Coimbatore

Evelien

Hoi! Ik ben Evelien van Bentum en op dit moment trek ik voor 7 maanden door Australië. Hierna ga ik voor 1 maand naar Nieuw-Zeeland. Daarna kom ik weer terug in Brisbane en trek ik vanuit Brisbane naar Noosa en Fraser Island (maar mijn plan is al meer dan 100 keer veranderd). Veel plezier met het lezen van mijn reisverslagen en laat gerust een reactie achter. Liefs, Evelien Update: Ik ga 6 maanden stagelopen/ vrijwilligerswerk doen in India (Coimbatore) op een straatjongerenproject. Ik zal jullie zoveel mogelijk op de hoogte houden!

Actief sinds 26 Aug. 2012